Zakończenie sezonu Youngtimer Warsaw – galeria
Tegoroczne zakończenie sezonu Youngtimer Warsaw miało to do siebie, że było imprezą, która od momentu zajawienia do momentu rozpoczęcia zdążyła zmienić zarówno miejsce, jak i datę. Jak w tym dowcipie o samochodach rozdawanych na placu Czerwonym w Moskwie. Chociaż obiecałem sobie, że się stawię, skomplikowane wydarzenia nie pozwoliły mi przyjechać żadnym youngtimerem i stawiłem się pojazdem tak nudnym i plastikowym, że aż musiałem postawić go zupełnie z tyłu – są wszak granice obciachu, których przekraczać nie należy. Liczyłem na to że ktoś mnie pobije albo opluje i byłby idealny nius na TVN Warszawa “bójka na zlocie miłośników starych gratów, dwóch mężczyzn pobiło trzeciego, który skrytykował ich Fiata 125p”, ale nic z tych rzeczy, nawet naklejki nie udało mi się wycyganić za darmo (głównie dlatego, że naklejki przybyły z opóźnieniem).
Niestety, w momencie jak spot zaczął się rozkręcać (tzn. przyjechało więcej samochodów), to ja musiałem się zwijać i z tego powodu nie zrobiłem jeszcze zdjęcia przepięknego białego VW Rabbita. Jak to zwykle na spotach YW, o czym nic nie wiem, bo na nie nie jeżdżę, stawiły się zarówno typowe klasyki, jak i takie pojazdy jak BMW E38, VW Golf III i Ford Escort w ostatniej budzie, czyli typowe youngtimery. W drodze powrotnej minąłem Lesia – ten gość co na Ciebie trąbił na skrzyżowaniu Witosa i Sobieskiego, to byłem ja, tylko że fura mi nie wyglądała.
No a teraz już fociurki.
Jak zwykle przybyło dużo 125p, zarówno tych z lat 60…
Jak i znacznie późniejszych
W tym Maluchu podoba mi się kolor.
W tym Maluchu nie podobają mi się założone na siłę chromowane zderzaki. Z daleka widać że to FL na plastikach.
W tym Oplu podoba mi się wszystko.
Skoro już przy Oplach jesteśmy, był też Lanos.
Bardzo ciekawe felgi. Bardzo ciekawe dlaczego właściciel jeździ bez tablic rejestracyjnych, skoro ma piękne, czarne blachy?
Mercedes na wymiar szafy.
Sam ten wspaniały AX wart był przybycia na ten spot.
Cudowne zestawienie, zarówno kolorów, jak i pojazdów.
Odważna stylizacja.
Ale ta – jeszcze odważniejsza i bardziej naturalna.
No właśnie, i to dla mnie jest jeden z ciekawszych obecnie youngtimerów. Mój znajomy ma jeszcze ładniejszego wczesnego XJ-a.
Wyjaśniam: W115 miał 4 cylindry lub 5 cylindrów, a W114 miał 6. Koniec różnic.
Naprawdę ładny i taki tuningowy. W tle Rysiek z Klanu.
Nie przepadam za Warszawami, ale kombi? KOMBI TAK!
Znajdź youngtimera
Jako że jest to youngtimer Warsaw, zaskoczyła mnie mała liczba samochodów na rejestracjach z Warszawy. Było PRA, LBP, ONY, LDA, WWL, WPR…
Żyrardowskie Klasyki Nocą, Płocka Ferajna Jaktajmerów
Ascona przykuła moją uwagę. 3.0 automatic to nie w kij dmuchał!
Wnętrze:
Porsche wydaje mi się marką nawet bardziej niemiecką niż Volkswagen. Najniemieckiejszy samochód świata.
Odwiedzinami zaszczyciły spotowiczów zarówno siły Straży Miejskiej, jak i policji
Ładne zestawienie i ładne tablice OSS.
Ten silnik 740d to chyba kariery nie zrobił. Zresztą Audi z dieslem biturbo V8 jakoś też nie było hitem. A tak właśnie, dlaczego Audi nie przyjeżdżają tak tłumnie? Odpowiednikiem E34 dla BMW byłoby 100 C4, a dla E38 – A8 D2.
Na koniec pojazdy kolegów z Hipstajmer Warsaw. Tu też liczyłem, że się pobiją HW z YW i znowu nic. Ale różowy Maluch elegancja francja, Dawidy Bankowe. A Bis też niczego sobie. Ale bym sobie takiego kupił.
Co najdziwniejsze, niektórzy kierowcy youngtimerów w ogóle przeoczyli zlot mijając go z wielką prędkością.
No to zobaczenia na rozpoczęciu kolejnego sezonu.
400 CDI odebrał 40d miano najmocniejszego diesla świata, tylko z tego co pamiętam, z klientami było cienko w jednym i drugim przypadku
escort lalka, mogłem fiestą przyjechać dla równowagi
xj po 1999 to żaden youngtimer – fajne są wersje z lat 80 tych.
Impala SS mojego sąsiada z bloku obok, fajnie tym parkuje.
Esprit to jeszcze pierwszy redesing Stevensa z lat 1987-1993. Te dwa modele to pierwsze miejsce najfajniejszych wozów wg. mnie.
espirt to max 94 rok jak na moj gust, dla mnie garbus jest naj bardziej niemiecki ale tez i golf 1, lada ciekawe blach nie ma moze ze zlomu walnieta ??
Drogi Złomniku, dziękuję za przypomnienie różnić między modelem W114 a W115 . Już nie będę się z Tobą spierał – masz rację
@Bartek – model 240D 3,0 ? czy to ten miał 5 cylindrów, dobrze kojarzę?
Te rdzawe płomienie to już chyba newROOT, Podobnie jak AX stylizowany na DS3R. Swoja drogą, ciekawe, czy obecna moda na paskudne stickerbomby będzie kiedyś uznawana za mega jangtajmerską/hipsterską. O na przykład takie:
http://otomoto.pl/fiat-bravo-tuning103kmsuperwyglad-sticker-C26652346.html
http://sprzedajemy.pl/skuter-tuning-peugot-suzuki-tgb-2011roku-pilnie,1100526
Esprity ostatniej generacji miały tylne lampy od AE86 hatchbacków, taka ciekawostka.
A ostatnio gdzieś przeczytałem, że w Jeepach XJ montowali te same skrzynie co w większości aut z 2JZGE.
nuda non stop to samo, te same fury ta sama sztampa, przydalby sie powiew swieżości moze by zaprosili kogoś z zagranicy albo zasponsorowali wyjazd piernikom spod cmentarzy byloby ciekawiej o 300%
Dziękuję Złomniku za piękne zdjęcie mojego Escorta. Niestety nie każdy ma możliwość jeździć klasykiem/youngtimerem czy jak to nazwiecie. Jestem fanem motoryzacji i przyjechałem żeby porobić foty.
Jeśli właściciel kanta z drugiego zdjęcia jest wśród nas, chciałbym mu gorąco pogratulować, posiadania wozu z tak piękną patyną.
@Orzech – jak najbardziej tak. Protoplasta wszystkich 5 cylindrowych Diesli.
Jeśli chodzi o Esprita, to polecam rozpiskę na tej stronie: http://lotusespritworld.com/models.html. Niestety znowu się dowalę do tych lamp “clear” z przodu… A inna kwestia, że jak na mój gust, lusterka z Citroena CX bardziej pasują Espritowi niż właśnie CXowi…
Uzupełnię wypowiedź Frogstera.
Lusterka od CX’a odziedziczył też XJ220.
Ponadto Esprit jest ogólnie interesujący względem zapożyczonych części, początkowo sporo dzielił z Renault (np. skrzynia, zaciski hamulców etc.) potem coraz więcej z GM, np. klamki z Calibry/Vectry A, alternator “ogólny” GM i tak dalej. Kiedyś widziałem stronę z pełną listą, ale nie mogę jej znaleźć.
Poza serią skonstruowano także Esprita SID, miał on silnik z Metro 6R4.
bary130: ja też przyjechałem plastikiem, tylko że nikt nie zdążył zrobić mu zdjęcia (mam nadzieję)
“Jako że jest to youngtimer Warsaw, zaskoczyła mnie mała liczba samochodów na rejestracjach z Warszawy. Było PRA, LBP, ONY, LDA, WWL, WPR…”
Miałem dokładnie te same odczucia, krążąc tam dziś z aparatem niczym tajemniczy szpieg z krainy deszczowców…
Fajna ta Askona 3.0automatic w manualu;).I widze kilka samochodów które wystąpiły w legendach prl na turbo.
Odnośnie blach na mojej łajdaczce to odpowiedź jest prosta, nie miałem jeszcze czasu ich przykręcić po polerce:)
Czirok nie dość, że ostatni wypust to mu jeszcze naklejki lakiernik amator odwrotnie na drzwiach przykleił.
Było jakieś renault 5????!!!!:) Dobra, ja tak tylko…:) Było AX i polo yeah!:)
Byłem pod Koszykiem Narodowym, trafiłem przypadkowo – po prostu wjeżdżając na Zieleniecką zauważyłem rzeczonego Esprita, za którym jechały 3 Miniaki. No to podążyłem za nimi. Zdjęcia jutro wieczorem na moim słitaśnym blogasku, jeśli ktoś sobie zażycza.
Sam też przybyłem tzw. plastikiem – pożyczonym od rodziny Suzuki SX4 (właśnie byłem w drodze by je oddać), zresztą całkiem przyjemnie jeżdżące toczydło. Madzia niestety stoi w oczekiwaniu na nowe świece (padły równiutko z akumulatorem – nowy aku już założony, świece też kupiłem, ale nie mam narzędzi… właśnie, miałby ktoś może długi klucz 17 zdatny do wymiany świec?).
A nie jest tak, że W114 miał mniejsze i płaskie lampy z tyłu i fletnerki, a W115 – szyby bez fletnerek i światła z tyłu jak w W123/116 etc. – z przetłoczeniami? W sensie też – poza silnikami.
Notlauf przytocz ten dowcip o samochodach rozdawanych na placu czerwonym bo chyba nie znam
P.S czy moje e11 to fresztajmer,jaktajmer czy future classic bo ja już się gubię bo też chce na zlot jaktajmerów:)
Czy to prawda, że w Moskwie na Pl. Czerwonym rozdają samochody? Tak, to prawda, z tym że nie w Moskwie, a w Leningradzie, nie samochody a rowery i nie rozdają tylko kradną.
@ WB – nie, płaskie lampy miała wersja przedliftingowa, z przetłoczeniami – po lifcie.
A klucz, którego potrzebuję, to szesnastka jednak. Nasadowa, na długiej tulei.
@Leniwiec – faktycznie. Nie do wiary, że już wtedy ktoś myślał o liftingach 😉
Klucz sugeruję kupić – ostatnio zmieniałem świece żarowe i szczęśliwie miałem taką przedłużaną “12”, kupioną zupełnie do czegoś innego
Kupię na pewno. Ale póki co potrzebuję przed wtorkiem (a jeśli zanabędę na Alledrogo to nie dotrze na czas), gdyż mam wtedy granko na które muszę dotrzeć ze sprzętem.
Garwanko a to Taro to jest 2WD czy 4WD? No i zgniłek przeraźliwy.
Ciekaw jestem co Pan Redaktor na to:
http://tablica.pl/oferta/offroad-fajne-autko-zamiana-CID5-ID1fOjW.html
@ Dyrman – Samara B grupa!
@ damianyk – A czemu by mialo nie byc Espritow w Polsce?
Jalop, ten najmocniejszy diesel świata to jaka to kategoria?
To chyba tak jak ja jestem najinteligentniejszym czytelnikiem złomnika z 6-literową ksywką na literę “t”.
Na dziś to jest chyba najmocniejszy diesel na świecie: http://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rtsil%C3%A4-Sulzer_RTA96-C
Może “najmocniejszy ośmiocylindrowy diesel świata stosowany w niemieckim samochodzie osobowym”?
Ja na pewno mam najbardziej zielone Suzuki Carry z 1981 r. w Polsce.
jak ktoś zainteresowany budową ascony to więcej może zobaczyć tutaj
http://trs-racing.pl/?link=ascona
piękne auto
Pełna wersja dowcipu:
Pytanie do Radia Erewań: Drogie radio! Czy to prawda, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają samochody?
Odpowiedź Radia Erewań: Oczywiście, drogi radiosłuchaczu, że prawda! Z tą tylko różnicą, że nie w Moskwie, lecz w Leningradzie, nie na Placu Czerwonym, lecz na Newskim Prospekcie, nie samochody, tylko rowery i nie rozdają, tylko kradną.
Dalsze dowcipy z serii “pytanie do Radia Erewań” przytaczam na życzenie.
Dobry pomysł żeby połączyć spoty grzybów ze Spotami Youngtimer Warsaw 😀
@damianyk – jest jeszcze żółty Esprit S4 z białymi blachami “BI”. Ostatnio był w polskiej edycji pisma TopGear. Niestety też ma kilka modyfikacji.
To nie żaden AX GTI tylko biedniejsza oplasticzona wersja – ma wszak kółka na marnych 3 śrubkach, nie jak oryginał który stoi niedaleko mnie na ulicy.
Ten FL z chromowanymi zderzakami tożto gwiazdor z TVNTórbo !
@tschopz
borze, jak te ludki śmiesznie na tym silniku wyglądają! Kingsajz dla każdego!
Dalej nie wiemy czym się różni w114 od w115- ale mniejsza. Gdzie jest zdjęcie Punto? Przecież to prawie co o mało fiuczer fresz jatktajmer jest!
Beka z tymi słupkami df-ów xD
W rzeczywistości pierwsze serie “włoskich” polskich fiatów potrafiły mieć sito z blacharki po zaledwie kilku latach eksploatacji…
Ascona “3.0 automatic” to mój cudak. W kwestii wyjasnienia: fabrycznie to było 1.9 automatic. Stąd napis na klapie. Jak się go zdejmie, to zostają 3 dziury, co nie wygląda zbyt elegancko;) Natomiast emblemat 3.0 zrobiłem z oryginalnych emblematów 1.3 i 2.0, bo pod maską mam 3.0 V6 z Omegi B. Wczesniej miałem 1.2 dla żartu, ale żart mi się znudził, bo rozbudzało to ambicje u zbyt wielu kierowców, a nie lubię jak ktoś nerwowo siedzi mi na zderzaku i za wszelką cenę chcę wyprzedzić
maxx601 ten AX to 1,4 GT Volcane – nie GTI całe 105KM i 635kg wagi czyli jakies 7,5s do setki:) całkiem nieźle jak na ponad 20 letniego staruszka
Jest i moja Impala:) ps. to nie Caprice!
[8-VOP Said:
Listopad 4th, 2012 at 15:01
Impala SS mojego sąsiada z bloku obok, fajnie tym parkuje. :-)]
Sąsiad nie śmiej się z parkowania 😉