zlomnik.pl

Home |

Szybka wrzuta: złomnik na Concorso d'Eleganza Villa d'Este

Published by on May 29, 2012

Zawsze marzę, żeby pojechać do Villa d’Este np. Alfą Romeo AR8 z zabudową przewoźnej kwiaciarni, albo Fiatem 238, albo Lancią Esagamma… niestety, nie mam żadnego z tych aut, więc pozostaje mi oglądać coroczne relacje z V d’E i dziwić się, czym oni się tam tak zachwycają.
Na szczęście!
Jeden z czytelników złomnika – tkfoto – odwiedził w tym roku Villa d’Este i postarał się uchwycić tam coś złomnikowego. Najbardziej złomnik była mianowicie wystawa mikrosamochodów. I tenże autor zdjęć, któremu jestem niezwykle wdzięczny, napisał w mailu że “Ale mysle ze Zlomnik nie bedzie mial problemow ze zidentyfikowaniem. No moze troche ;)”. Niestety, tej satysfakcji nie dam. Problemów ze zidentyfikowaniem mikrosamochodów nie mam nawet o 4:23 nad ranem czekając w terminalu lotniska w Brukseli na opóźniony samolot do Warszawy z powodu strajku operatorów armatek do wytwarzania sztucznego śniegu, przez który można bezkarnie wprowadzać opóźnienia w rozkładzie lotów. Dzięki czemu jazda mikrosamochodem pewnie wyszłaby szybciej niż ten cały samolot. A oto już i foty.

Czterokołowa Isetta

BMW 600

Goggomobil-Isar 700

Spatz z silnikiem Fichtel & Sachs

Znany wszystkim Goggo ZERŻNIĘTY Z MIKRUSA!!!

Cinquecento Giardiniera.

Fuldamobil

Messerschmitt Ka-Ro

Brutsch-Mopetta, wiem, to dziwne, ale naprawdę istniało

Kroboth Allwetterroller z przednią szybą od Garbusa, 1 cylinder, 175 cm3. W tle widać Vespę 400.

Messerschmitt “Tiger” FMR TG500

Heinkel Trojan

Kleinschnittger. JECHAŁEM TAKIM!!! Cóż to było za przeżycie, nie zapomnę go nigdy!

Fiat Topolino Giardiniera “Woody”

Fiat Multipla

i wspaniały Bond Bug.

Jako mocny akcent na koniec: Tatraplan.

Dobranoc.




Comments
rzabiey Said:

… a więcej nie ma?


impishgrin Said:

To nie Tatraplan. To Tatra T87.


cfaniak Said:

Za tą Multiple dał bym się poćwiartować!!! Bellezza!!!


maranelo Said:

Multipla miodzio!
Aż nie do wiary, że ten Fuldamobil to jeździ po drogach 😛


Ulvraith Said:

Fuldamobil!

Niemniej skrytym marzeniem moim jest wozić starą Giardinierą (w Cieszynie występuje okaz sztuk jeden) każdego ranka
drewniane skrzynie z pomidorami i ogórkami na bazarek w jakiejś nadmorskiej,zapomnianej mieścinie na południu Włoch.

“(…)nie zapomnę go nigdy(…)”

Żebyś wiedział. : >

“Jako mocny akcent na koniec: Tatraplan.”

BUHAHA! Złomnik nie zna autuw i w ogóle dużo różnych ogóli, weeeź, LOL!


egon Said:

widzę że gospodarz tego bloga kocha ciekawe, aczkolwiek małe i trochę bezsensowne auta:) Też byłem na takim etapie, ale wyrosłem:)


Barti Said:

Fantastyczne!
Najbardziejszy jest Messerschmitt, nawet można się w nim rozglądać dookólnie i sprawdzić czy ktoś aby nie wyprzedza …. górą :)


_krrl Said:

przeczytałem ‘Messerschmitt Kia Rio’. Pora spać


c.m-m Said:

Zerwało mi włosy. Ależ inż. mieli kiedyś polot!


Ociec_Ryzyk Said:

Taaaa…. DOBRANOC, po takim czymś??? Chyba MOKRANOC, aż się boję zasnąć. Śnić mnie się bedom. Wszystkie. Amen.


Tony Said:

Pięćseta w kombiaku z vynilroofem to mój faworyt. Zasadziłbym w nim 1.4 tdi z fabii.


tylko_TDI Said:

“satysfakcji nie dam. Problemów ze zidentyfikowaniem mikrosamochodów nie mam nawet o 4:23 nad ranem”

ale wstyd! hanba i inne takie…

“Brutsch-Mopetta, wiem, to dziwne, ale naprawdę istniało” – istniec istnialo, ale to cudo to nie to na zdjeciu – na zdjeciu jest Brutsch Zwerg, ktory mial o cale 25 cm wiekszy silnik (74) i przy mopecie byl prawdziwym rarytasem z ~3-krotnie mniejsza iloscia aut wyprodukowanych


Buckel Said:

Na targach Auto Nostalgia w najbliższy weekend będą mikrosamochody na stoisku ClassicAuto.


miwo Said:

gdy patrzę np. na Fuldamobil czy Mapettę, to myślę, jakaż musiała być trauma powojenna w Niemczech i Włoszech, jak bardzo chcieli/musieli odreagować nazistowskie i faszystowskie idee i sublimować je w motoryzację i to w skali mikro… i jaka musiała być bieda.


pr Said:

Brutsch-Mopetta = bruschetta? Dowolny konkurs w Italii ma wygrany w cuglach.


buckswizz Said:

czaaad, są piekne- wszystkie


notlauf Said:

tylko_TDI – możliwe, że prawdopodobnie tak, sądzę że potrzebne jest konsylium w tej sprawie.


Globy Said:

Szacunek za motowiedzę :) Fajnie by się czymś takim zmieniało pasy 😉


tigre Said:

Ale bym jeździł “tigerem”! I cinquecento! I multiplą! NARAZ!!!


newstad Said:

marty Said:

Taka multipla jest do wyrwania we wroclawiu za 1000 zl, w stanei agonalnym ale jak juz sie cwiartujecie to chociarz raz a dobrze


żydomason Said:

Ogrodnicza pięćsetka i multipla mnie wzniecają!


syreniarz Said:

Brutsch-mopetta zwerg przypomina mi Yabę z gwiezdnych wojen.


paulus77 Said:

Brutsch-Mopetta – chyba była też wersja z centralnym reflektorem -czy ona była przystosowana do pływania? Spotkałem kiedyś fanów Heinkla z Holandii na campingu we Francji – chyba w drodze na zlot, posiadali dwa pojazdy: Heinkel Trojan oraz konwencjonalny skuter Heinkel.


zbury Said:

Śliczności:) Pięćsetka Ogrodniczka odbudowuje się powolutku w Chrzanowie (a nie wiem nawet czy to nie ta z Cieszyna), mam nadzieję, że już niedługo znowu będzie odliczać VAT 😉


tylko_TDI Said:

no i zlomnik narobil ludziom kisiel z musków

paulus – nie, nie była przystosowana do plywania. i nie było TEŻ wersji z centralnym reflektorem, a TYLKO taka. Model na zdjeciu to jak juz wspomnialem Brutsch Zwerg.


koziołek Said:

O jezósie najzareński jakie to wszystko cudowne.

Ale bym Fuldamobilem zasuwał po mieście. :)


tkfoto Said:

Czuje sie zaszczycony, moja fotorelacja poszla w swiat.
Teraz to mam dopiero motywacje do pracy nad nastepnymi fotkami :)


nicz Said:

Wszystkie arcypikne!


Bond Bug wydaje się być idealnym kandydatem na przekładkę kierownicy.


Grimm Reaper Said:

@notlauf
Tylko szczerze, jakie wrażenia z jazdy Kleinschnittgerem? Pytam bo mnie to fascynuje, jak się jedzie czymś takim. Najbardziej zawsze fascynował mnie Messerschmitt, ale chyba najbardziej model Bf109 😉


notlauf Said:

Wrażenia z jazdy Kleinschnittgerem są niezapomniane. Siedzi się na ziemi, jedzie się jak wózkiem na zakupy z silnikiem. A odejście ma takie, że głowa odpada! I ten dźwięk i zapach!


Gecko Said:

Messerschmitt „Tiger”, Topolino i Multipla… mega!


hmmm Said:

Jak bond buga robili w fanach 4 kółek cały czas podziwiałem spasowanie drzwio/dachu z centymetrowymi szparami nad głową kierowcy


Sneer Said:

Spatz po prostu piękny, a przeniesienie napędu miał po prostu futurystyczne, Messerschmitt „Tiger” FMR TG500 mnie porusza, szukam takiego ..


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1