zlomnik.pl

Home |

Mikrosamochód na niedzielę: Baldi Frog

Published by on February 12, 2012

Dobry wieczór. Nie sądziliście chyba, że odpuściłbym sobie jakiś porządny mikrosamochód na zakończenie weekendu? Obiecywałem jakiś czas temu Baldi Froga i oto on. A skoro już przy Frogu jesteśmy, czy warto iść na nowe Muppety?

Firma Baldi produkowała model Frog w trzech wersjach wyposażeniowych: standardowej, Rally (alufelgi) i Austere (wydłużona tylna część nadwozia). Baldi Frog bazował na Fiacie 500, ale postanowiono, że pięćsetka jest skandalicznie długa i należy zrobić coś naprawdę krótkiego. Frog mierzył 215 cm i mógł być napędzany różnymi silnikami – od 125-centymetrowego dwusuwa, przez 300-centymetrowy silnik 1-cylindrowy aż do 600-tki (595 cm3) z Fiata w wersji Rally, dzięki której zyskiwał naprawdę ostry wypiard. Zaprezentowano go w 1973 r. i eksportowano nawet do Francji, choć oczywiście większość produkcji szła na wewnętrzny rynek włoski. W kabinie znajdujemy doskonale znane elementy – kierownica, dźwignia zmiany biegów czy hamulec ręczny są identyczne jak w 126p. Baldi Frog jest jednym z bardziej sensownych mikrosamochodów, ponieważ jest po prostu zmniejszeniem normalnego auta, a nie potworkiem-trójkołowcem, który zajmuje tyle miejsca co samochód, a jeździ jak motorower. I na tym mógłbym zakończyć opis Baldi Froga i zachęcić do licytowania (fura stoi 1,5 EUR!), ale zanim do tego dojdzie i pooglądacie sobie niebieską żabę, musicie jeszcze uronić łzę wzruszenia nad tym DKW Schnellaster i splunąć na różową betoniarkę na Framo-Barkasie. Dziękuję.

link

o Baldi 1
o Baldi 2




Comments
Filipeq Said:

Linki do DKW i betoniary odsyłaja spowrotem na Złomnik.


Maryla bez Gaci Said:

To najgorszy samochód, jaki widziałam. Słabo mi się robi jak na niego paczę. Wszystko źle.


flapjck1 Said:

w muppetach jest za malo zwierzaka i perkusji


notlauf Said:

Chyba nie mogło być większego komplementu dla tego auta.


budus2 Said:

To musi naprawdę nieźle zasuwać w wersji z silnikiem z pięćsetki! Ciekawe, czy zrobi wheelie ;P


pecet Said:

Ciekawe czy się przewraca na plecy przy ostrym starcie


Camillo Said:

ten Baldi kojarzy mi się z furgonetką Listonosza Pat’a 😀


Sharqi Said:

Ale bym cisnął w słoneczne niedzielne popołudnie w miasto na lody tą betoniarą 😉


Damiz74 Said:

jak na konstrukcje z lat 50tych to ten DKW Schnellaster wygląda super


Remq Said:

wygląda jak dziecko z bardzo długo niezmienianą pieluchą – podobny tył i podobny błagalny wzrok


Remq Said:

Natomiast Schnelllaster to jest przekoleś, zajebiaszcza linia, nie znałem tej fury, jest śliczna!


Ociec_Ryzyk Said:

Ale ta dekawką bym jeździł, tak jak jest. Bez malowania i odpowietrzania hamulcy. Wzruszyłem się, kurde!


Harry Reems Said:

Jezdzenie bez odpowietrzania hamulcy daloby Ci, ojcze, najwiecej pkt szacunu na forach stylow rost i kultstajl.
ale wracajac do wpisu, to te felgi w wersji Rallye Baldi Froga http://www.membres.lycos.fr/microcarfan/baldi3.JPG to co to sa? Widzialem takie na wloskich kaszlach


mixol Said:

Boże jak ja kocham dwusuwy


Ociec_Ryzyk Said:

Harry, te felgi mają ze starych zapasów. Gdy cesarstwo rzymskie podbijało celtów, te felgi, tfu tarcze, przywieźli jako łupy wojenne.


Harry Reems Said:

Dzieki za info! Lece rozkopywac kurhany


TaTo Said:

Ale, jak by nie patrzeć, to na nim chyba Fiat wzorował boczne okienko Seicento. Jest obrzydliwy.


hemi426 Said:

Betoniarą do ślubu bym pojechał!!!


Qropatwa Said:

Nieźle wystylizowane to jest. Najbardziej podoba się mnie to tylne boczne okienko no i zderzakowie oczywiście.


zagtom Said:

To jak już wiem skąd francuzy zawineli projekt trafica/vivaro. Wykapane DKW.


_krrl Said:

DKW jest hiperhipsterska


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1