zlomnik.pl

Home |

Grande Mixo Portugues, czyli Portaro w balkonie

Published by on February 08, 2012

Dowiedziałem się całkiem niedawno, że terenówka z nadwoziem otwartym albo częściowo otwartym – jak Frontera – nazywa się “w balkonie”. A teraz coś z zupełnie innej beczki: miks portugalski. Portugalczycy to tacy Grecy, tylko trochę mniej. Ale też, gdyby mogli wybierać, to by leżeli i pili porto i czekali na jakąś kolejną fajną transzę pomocy z Unii Europejskiej. Zaraz. Oni chyba właśnie to robią!

ROOT po portugalsku. Też fajny!

Ople takie dwa… trzy, trzy Ople!

Accord z tablicami IF, prawie jak na Abbey Road

Dlaczego on nie jest w Afryce?

Albo ten?

Nie no, DZIK!

Podobno sklepy ze starymi częściami to w Portugalii norma.

W niektórych można kupić sobie też fajne samochody.

Albo fajne małe samochody

Albo bardzo fajne bardzo małe samochody

Renault 4 to oczywiście nadal norma.

Okropny Fleur de Lys na podwoziu Transita

Nissan Ebro, proszę dwa. Będę woził nimi piach z dna Ebro.

“Po co robisz zdjęcia tych ohydnych samochodów?”
“A co, dupy mam cykać?”
“Rób te samochody lepiej”

Dizzy Rascal

Acadyane w ładnym kolorze, chociaż to jest chyba po prostu 2CV Camionette

Podobno to jest jakaś bardzo rzadka wersja, czy coś. Nie znam się na BMW. Te wszystkie V6, AMG i Quattro stale mi się mieszają.

Przechodzimy do terenówek. Panda 4×4

Miks portugalski nie byłby nic wart bez UMM-a

Czterdziestki nadal w służbie.

Słodki, ale co to jest?

Słodki, ale co to jest 2?

Bo to, to wiem. Piękne Portaro w balkonie!

Ostatnio w polskim miksie wystąpił Cedric. Tym razem mamy jednego z Portugalii.

To naprawdę jest trudna zagadka. Nie rozpoznaję.

Jakiś Vauxhall?

Zdjęcia: Wojciech Durski




Comments
The Stig Said:

Dobry strzał, to vauxhall victor roczniki 61-64


h_bert Said:

To Vauxhall Victor FB.


Bubu Said:

Stado Baranów nie czyta:
Vauxhall Victor: http://www.stadobaranow.pl/?p=25401
Dallas: http://www.stadobaranow.pl/?p=20164 (tylko ten z Rzeszowa to dwójka, a w Portugalii jedynka)


Ulvraith Said:

Compadres powyżej ubiegli z Waksłałem, więc
chociaż mikroba sobie rozwiążę. Mnie
widzi się jako Aixam Berlines, anno 1997 gdzieś.
Rąsia tudzież inny kikut w górę, że wkrótce, jakiemuś sporemu
procentowi portugalskiego społeczeństwa, będą się
takie (lub inne Ligiero-Erady) musiały spodobać?

Zaś z zacnego miksu wyciągam dla siebie Pug-a 505 Break, UMM-a, Portaro i o nic nie pytam!


maciek_dm Said:

też, nie wiem czemu, ale pomyślałem, że to Vaux…. ma ewidentnie w sobie coś vauxhallowatego…


wezsepigulke Said:

320iS to “wloskie M3”, smakowity kasek 😉


BIGGIE Said:

Tak to jest Vauxhall osobiście widziałem go będąc w tym roku w Portugalii :)


Marlon Said:

A mi się te stare peżoty tak strasznie podobają, aż mi szkoda, że ich już tak mało u nas. 505 a jeszcze lepiej 504 bym wsycił.


zagtom Said:

A o co chodzi z tą kartką w witrynie sklepu? Bo ja portugalskiego ni w ząb.
A Pandą to bym jeździł.


maz Said:

no no,z bmb racja, że rzadki model, ale jakie tablice fajne 3d mają


Bubu Said:

Aha, tak przy okazji. Taki Victor stał w okolicach roku 1996/97 przy Kasprowicza (niedaleko Przy Agorze) w Warszawie. Brązowy.


D Said:

Bardzo mi się podoba stylizacja starego Bluebirda, zwłaszcza to ostatnie okienko i cienkie słupki. Szkoda że takich już nie robią. Biały Kadett też fajny.


wojtek Said:

BMW e30 320IS tzw. “italian m-power” silnik R4 s14b20 o mocy 192 koni przy pojemności 1991ccm ogólnie jest to wersja zastępcza dla M3 na rynki Włoch i Portugali, wyprodukowano 3748 sztuk z czego wystepowały wersje sedan i coupe


nicz Said:

Z ciepłolubnych wynalazków to bym jeździł Pużotem 404 ale wyłącznie pickup, a z tych portugalskich, to zdecydowanie FJ40 wygląda bajecznie.


Michał Said:

Bardzo ładna i rasowa M3 z asfaltowymi paskami. Ślicznie połyskujące nereczki i lusterka. Sport i luksus. Typowe M!
Nie będę jednak ciągał drewna do lasu, więc biere perłowo-białą Corse. Nałożę jej GSi luk, zakupię Corse Be angola dla posiąścia motoru Z10XE (pozostałe części przehandluję na złomniku; nie wiem co do Micry podejdzie), poczytam poradnik AŚ i wzorem BMW dołożę trzy turba. Zawiasu nie tykam. W ten sposób otrzymam prawdziwy niemiecki sportowy sedan z wysokiego regału, w dodatku o wyglądzie coupe.
Portaro Balkon przypomina mi Bronco. Tzn. widziałem kiedyś Bronco i było czerwone.
Na lorę jeszcze zabiorę Vauxhalla Victorę. Jest urzekająco klasyczny, a poza tym to Vauxhall.
Co to w końcu jest to małe słitaśne?
Czy w UMMie ta maska opada tak stromo po to, żeby błoto łatwiej spływało (albo fekalia zrzucane z balkonu)?


Ubkiler Said:

320is to mega rzadki wózek!jest to E30 z silnikiem S14B20 Mpower ,wychodzily tylko na Wlochy i Portugalie…takie M3 bez poszerzeń.


Remq Said:

Ten pierwszy śliczny bardziej wygląda mi na Microcara


Pawian Said:

Jak robiłem zdjęcie tej 320is to aż mi sie ręce trzęsly dlatego takie poruszone 😀
Jako miłosnik e30 to chyba zrozumiałe nie?
Mała poprawka, e36 na 1 focie to Hiszpania, a dokładniej Madryt.

To małe micro coś panoszy się po Porto, i co lepsze na każdym rogu takie jest, jedzie lub przejechało. Serio.

Vauxhala znalazłem jadąc przelanosowanym tramwajem wycieczkowym, nuda po prawej nuda po lewej, ejj złom wysiadamy!

Fajnie że się podoba :)


Lesio Said:

Wszyscy wstają i wołają chórem: “U-M-M, U-M-M!” Dziękuję, wystarczy.


WIKTOR Said:

320 IS to włoskie M3, pewnie było w pakiecie MTechnic 2 i nadwoziu coupe. Auto w “zwykłej” budzie e30 ale z silnikiem s14 wprost z emtrójki.


notlauf Said:

wojtek: przecież nie było E30 coupe, był sedan 2- i 4-drzwiowy.


BB Said:

Corsa A(aaaaaaaaaaaaaaabosultnie kupie) w sedanie… kupie i wsadze 1.7TD. ta 4 drzwiowa jest jeszcze straszniejsza od tej 2d (coupe?)
swoja drogą czarne blaszki wyglądają jak holenderskie 😛 jest więcej fot tego 320is?


ole Said:

ja bym zanabył taką pande 4na4 i sprawdził ją w warunkach polowych.

aha a bmw 320is to włoskie em3


Pawian Said:

nie mam więcej fotek e30, stała na mega ciemnej ulicy pod drzewami zasrana na dodatek. Wszystkie niewyraźne wychodziły. Ale niestety nie był oryginał,po m-pakiecie zostaly szczątki, jakieś dziwne felgi miała i rozpruty środek.
Wyglądała w ogóle na porzuconą…


Adaś Said:

WŁOSKIE M3 – MUJ BORZE.

straszny rarytas, S14 w morde szczelil M-power w zwykłej kaście.

w polsce sztuk zaledwie kilka, jedno stoi w kołobrzegu u swietnego fachmana, motornia miala małe regenerejszyn, mniam… robi wrazenie


artur Said:

Ta czterdziestka stoi w sintrze, też ja obfocilem


TomiTurbo Said:

Ja szukałem do Swojej Marbelli uszczelki/gumy osłony przegubu.
Niestety w Polszy jest z tym problem, od CC nie pasuje choc wydawało by sie, ze to ten sam 903cm.
I jestem sobie Panie w Lizbonie. Pije spokojnie piwo i Gorzką Żołądkową (bo sobie przywiozłem z Żoliborza, żeby tradycji stało się zadość.), szlajam się po Alfamie, a tu sklep moto!
Na wystawie alternatory, świece ISKRA – jakieś stare graty, przerywacze, lampy i graty do wszystkiego.
Wchodzę w języku pół angielskim – pół migowym wyjaśniam, że Mam taki sam samochód jak te co stoją na zewnątrz i nabywam uszczelkę i gumę osłony przegubu za 3 Euro. Da się? Da.

Tak to wyglądło:

http://imageshack.us/photo/my-images/401/dsc0055w.jpg/


yerzoll Said:

BMW 320is to nie jakaś rzadka wersja, tylko “s” oznacza najmocniejszą wersję, w tym przypadku silnika 2.0 Tylko w seriach 7er od e65 albo już e38 “s” oznaczało Security, czyli wersję uzbrojoną.


siwyalf Said:

320is to silnik 2.0 16V, 4 cylindrowy, moc chyba 192KM.
Jedyny silnik 2.0 w beemce, ktory mial mniej niz 6 cylindrow.


do TomiTurbo:
osłona przegubu do Marbelli jest do zdobycia w Harcie i kosztuje ok 15 zł (przynajmniej ja tyle ostatnio za nią płaciłem)


notlauf Said:

siwyalf: LOL a te z serii 1?


TomiTurbo Said:

obserwathor: Ta jest za krótka. Ja mam rocznik ’97 i to jest “grande finale” czyli jakiś miks i zlepek tego co im w magazynach zostało. Niby silnik i skrzynia jeszcze fiatowska, ale inne półośki :-(


Pawian Said:

Siwyalf
zgadza się ale to nadal s14 czyli silnik emki pomniejszony na pojemnosci do 2 litrów ponieważ we włoszech w latach 80-90 były tragicznie duże opłaty za pojemnosc silnika i BMW specjalnie na ten rynek przygotowało auto.


mjr. Kupricz Said:

UMM, UMM!
Delfin Umm?
Pugi też fajne i Ry 4.. i te Porto i ryby… jak oni na dorsze mówią, bakajlau, czy jakoś tak…


do TomiTurbo
moja Marbella z 96r to dopiero jest miks
silnik fiatowski z gaźnikiem i silnikiem krokowym do wolnych obrotów i katalizatorem,skrzynia z Polo (wsteczny do przodu,jak w rasowym VW z tego okresu),na półosiach przeguby zewnętrzne typu fiatowskiego,a wewnętrzne VW,u mnie osłony zewnętrzne mają nr Harta 400 980 ,a w opisie 127,128,Fiorino,Regata


mad Said:

Słodki, ale co to jest? Lada OKA?


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1