Grande Mixo Portugues, czyli Portaro w balkonie
Dowiedziałem się całkiem niedawno, że terenówka z nadwoziem otwartym albo częściowo otwartym – jak Frontera – nazywa się “w balkonie”. A teraz coś z zupełnie innej beczki: miks portugalski. Portugalczycy to tacy Grecy, tylko trochę mniej. Ale też, gdyby mogli wybierać, to by leżeli i pili porto i czekali na jakąś kolejną fajną transzę pomocy z Unii Europejskiej. Zaraz. Oni chyba właśnie to robią!
ROOT po portugalsku. Też fajny!
Ople takie dwa… trzy, trzy Ople!
Accord z tablicami IF, prawie jak na Abbey Road
Dlaczego on nie jest w Afryce?
Albo ten?
Nie no, DZIK!
Podobno sklepy ze starymi częściami to w Portugalii norma.
W niektórych można kupić sobie też fajne samochody.
Albo fajne małe samochody
Albo bardzo fajne bardzo małe samochody
Renault 4 to oczywiście nadal norma.
Okropny Fleur de Lys na podwoziu Transita
Nissan Ebro, proszę dwa. Będę woził nimi piach z dna Ebro.
“Po co robisz zdjęcia tych ohydnych samochodów?”
“A co, dupy mam cykać?”
“Rób te samochody lepiej”
Dizzy Rascal
Acadyane w ładnym kolorze, chociaż to jest chyba po prostu 2CV Camionette
Podobno to jest jakaś bardzo rzadka wersja, czy coś. Nie znam się na BMW. Te wszystkie V6, AMG i Quattro stale mi się mieszają.
Przechodzimy do terenówek. Panda 4×4
Miks portugalski nie byłby nic wart bez UMM-a
Czterdziestki nadal w służbie.
Słodki, ale co to jest?
Słodki, ale co to jest 2?
Bo to, to wiem. Piękne Portaro w balkonie!
Ostatnio w polskim miksie wystąpił Cedric. Tym razem mamy jednego z Portugalii.
To naprawdę jest trudna zagadka. Nie rozpoznaję.
Jakiś Vauxhall?
Zdjęcia: Wojciech Durski
Stado Baranów nie czyta:
Vauxhall Victor: http://www.stadobaranow.pl/?p=25401
Dallas: http://www.stadobaranow.pl/?p=20164 (tylko ten z Rzeszowa to dwójka, a w Portugalii jedynka)
Compadres powyżej ubiegli z Waksłałem, więc
chociaż mikroba sobie rozwiążę. Mnie
widzi się jako Aixam Berlines, anno 1997 gdzieś.
Rąsia tudzież inny kikut w górę, że wkrótce, jakiemuś sporemu
procentowi portugalskiego społeczeństwa, będą się
takie (lub inne Ligiero-Erady) musiały spodobać?
Zaś z zacnego miksu wyciągam dla siebie Pug-a 505 Break, UMM-a, Portaro i o nic nie pytam!
też, nie wiem czemu, ale pomyślałem, że to Vaux…. ma ewidentnie w sobie coś vauxhallowatego…
Tak to jest Vauxhall osobiście widziałem go będąc w tym roku w Portugalii
A mi się te stare peżoty tak strasznie podobają, aż mi szkoda, że ich już tak mało u nas. 505 a jeszcze lepiej 504 bym wsycił.
A o co chodzi z tą kartką w witrynie sklepu? Bo ja portugalskiego ni w ząb.
A Pandą to bym jeździł.
no no,z bmb racja, że rzadki model, ale jakie tablice fajne 3d mają
Aha, tak przy okazji. Taki Victor stał w okolicach roku 1996/97 przy Kasprowicza (niedaleko Przy Agorze) w Warszawie. Brązowy.
Bardzo mi się podoba stylizacja starego Bluebirda, zwłaszcza to ostatnie okienko i cienkie słupki. Szkoda że takich już nie robią. Biały Kadett też fajny.
A tam Portugalia patrzcie na to: http://www.curbsideclassic.com/blog/the-walmart-parking-lot-diy-repair-contest-finale/
BMW e30 320IS tzw. “italian m-power” silnik R4 s14b20 o mocy 192 koni przy pojemności 1991ccm ogólnie jest to wersja zastępcza dla M3 na rynki Włoch i Portugali, wyprodukowano 3748 sztuk z czego wystepowały wersje sedan i coupe
Z ciepłolubnych wynalazków to bym jeździł Pużotem 404 ale wyłącznie pickup, a z tych portugalskich, to zdecydowanie FJ40 wygląda bajecznie.
Bardzo ładna i rasowa M3 z asfaltowymi paskami. Ślicznie połyskujące nereczki i lusterka. Sport i luksus. Typowe M!
Nie będę jednak ciągał drewna do lasu, więc biere perłowo-białą Corse. Nałożę jej GSi luk, zakupię Corse Be angola dla posiąścia motoru Z10XE (pozostałe części przehandluję na złomniku; nie wiem co do Micry podejdzie), poczytam poradnik AŚ i wzorem BMW dołożę trzy turba. Zawiasu nie tykam. W ten sposób otrzymam prawdziwy niemiecki sportowy sedan z wysokiego regału, w dodatku o wyglądzie coupe.
Portaro Balkon przypomina mi Bronco. Tzn. widziałem kiedyś Bronco i było czerwone.
Na lorę jeszcze zabiorę Vauxhalla Victorę. Jest urzekająco klasyczny, a poza tym to Vauxhall.
Co to w końcu jest to małe słitaśne?
Czy w UMMie ta maska opada tak stromo po to, żeby błoto łatwiej spływało (albo fekalia zrzucane z balkonu)?
320is to mega rzadki wózek!jest to E30 z silnikiem S14B20 Mpower ,wychodzily tylko na Wlochy i Portugalie…takie M3 bez poszerzeń.
Jak robiłem zdjęcie tej 320is to aż mi sie ręce trzęsly dlatego takie poruszone 😀
Jako miłosnik e30 to chyba zrozumiałe nie?
Mała poprawka, e36 na 1 focie to Hiszpania, a dokładniej Madryt.
To małe micro coś panoszy się po Porto, i co lepsze na każdym rogu takie jest, jedzie lub przejechało. Serio.
Vauxhala znalazłem jadąc przelanosowanym tramwajem wycieczkowym, nuda po prawej nuda po lewej, ejj złom wysiadamy!
Fajnie że się podoba
320 IS to włoskie M3, pewnie było w pakiecie MTechnic 2 i nadwoziu coupe. Auto w “zwykłej” budzie e30 ale z silnikiem s14 wprost z emtrójki.
Corsa A(aaaaaaaaaaaaaaabosultnie kupie) w sedanie… kupie i wsadze 1.7TD. ta 4 drzwiowa jest jeszcze straszniejsza od tej 2d (coupe?)
swoja drogą czarne blaszki wyglądają jak holenderskie 😛 jest więcej fot tego 320is?
ja bym zanabył taką pande 4na4 i sprawdził ją w warunkach polowych.
aha a bmw 320is to włoskie em3
nie mam więcej fotek e30, stała na mega ciemnej ulicy pod drzewami zasrana na dodatek. Wszystkie niewyraźne wychodziły. Ale niestety nie był oryginał,po m-pakiecie zostaly szczątki, jakieś dziwne felgi miała i rozpruty środek.
Wyglądała w ogóle na porzuconą…
WŁOSKIE M3 – MUJ BORZE.
straszny rarytas, S14 w morde szczelil M-power w zwykłej kaście.
w polsce sztuk zaledwie kilka, jedno stoi w kołobrzegu u swietnego fachmana, motornia miala małe regenerejszyn, mniam… robi wrazenie
Ja szukałem do Swojej Marbelli uszczelki/gumy osłony przegubu.
Niestety w Polszy jest z tym problem, od CC nie pasuje choc wydawało by sie, ze to ten sam 903cm.
I jestem sobie Panie w Lizbonie. Pije spokojnie piwo i Gorzką Żołądkową (bo sobie przywiozłem z Żoliborza, żeby tradycji stało się zadość.), szlajam się po Alfamie, a tu sklep moto!
Na wystawie alternatory, świece ISKRA – jakieś stare graty, przerywacze, lampy i graty do wszystkiego.
Wchodzę w języku pół angielskim – pół migowym wyjaśniam, że Mam taki sam samochód jak te co stoją na zewnątrz i nabywam uszczelkę i gumę osłony przegubu za 3 Euro. Da się? Da.
Tak to wyglądło:
BMW 320is to nie jakaś rzadka wersja, tylko “s” oznacza najmocniejszą wersję, w tym przypadku silnika 2.0 Tylko w seriach 7er od e65 albo już e38 “s” oznaczało Security, czyli wersję uzbrojoną.
320is to silnik 2.0 16V, 4 cylindrowy, moc chyba 192KM.
Jedyny silnik 2.0 w beemce, ktory mial mniej niz 6 cylindrow.
do TomiTurbo:
osłona przegubu do Marbelli jest do zdobycia w Harcie i kosztuje ok 15 zł (przynajmniej ja tyle ostatnio za nią płaciłem)
obserwathor: Ta jest za krótka. Ja mam rocznik ’97 i to jest “grande finale” czyli jakiś miks i zlepek tego co im w magazynach zostało. Niby silnik i skrzynia jeszcze fiatowska, ale inne półośki
Siwyalf
zgadza się ale to nadal s14 czyli silnik emki pomniejszony na pojemnosci do 2 litrów ponieważ we włoszech w latach 80-90 były tragicznie duże opłaty za pojemnosc silnika i BMW specjalnie na ten rynek przygotowało auto.
UMM, UMM!
Delfin Umm?
Pugi też fajne i Ry 4.. i te Porto i ryby… jak oni na dorsze mówią, bakajlau, czy jakoś tak…
do TomiTurbo
moja Marbella z 96r to dopiero jest miks
silnik fiatowski z gaźnikiem i silnikiem krokowym do wolnych obrotów i katalizatorem,skrzynia z Polo (wsteczny do przodu,jak w rasowym VW z tego okresu),na półosiach przeguby zewnętrzne typu fiatowskiego,a wewnętrzne VW,u mnie osłony zewnętrzne mają nr Harta 400 980 ,a w opisie 127,128,Fiorino,Regata