zlomnik.pl

Home |

ROOT, ROOT BABY: BMW E60 z tyłem od E34

Published by on February 06, 2012

Wiem, że lubicie dział ROOT. Wiem, że w głębi duszy każdy lubi pooglądać sobie obwieszone plastikiem samochody przerobione młotkiem i pędzlem na nowsze wersje. Ja wprost je uwielbiam, dlatego cieszę się za każdym razem kiedy trafię na jakiś dobry, prawdziwy obciachowy tuning, taki z głębi polskiej prowincji.

Kiedy Chris Bangle prezentował kolejne projekty udziwnionych do bólu BMW, prawdziwi fani tej marki chlipali nocami w poduszkę, że nie będą mogli kupić sobie już prawdziwie ładnej beemy. Kiedy teraz widzi się, co wyprawia ta marka, prawdziwi fani BMW chlipią w poduszkę, że nie będą mogli kupić sobie już żadnego z dzieł Bągla, bo one przynajmniej miały dobre silniki, a nie to co teraz – albo triturbo, albo hybryda. Jest już prawie pewne, że następca F10 w wersji 535i będzie miał silnik 4-cylindrowy 1.6 biturbo z hybrydodopędzaczem. Na szczęście niektórzy postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i stworzyć własne, idealne BMW. Oto E60 z tyłem od E34 Touring!

Jest to całkowicie nowe podejście do sprawy tuningu wizualnego, zupełnie od odwrotnej strony. Zamiast wulgarnie montować front od nowszego modelu, trzeba wziąć całe E60, odpiłować je na wysokości połowy zwisu przedniego i dospawać do niego resztę od BMW E34, czyli solidnego klasyka z prostym i znakomitym silnikiem 2.5 tds, i to wcale nieprawda że pęka w nim głowica – tylko wtedy, jak się nim jeździ. Tak powstałe E60 z tyłem od E34 trzeba chlapnąć na jakiś ładny kolor, najlepiej RS-Blau od legendarnych BMW RS4 i RS2 i tak powstaje samochód prawdziwie i ponadczasowo piękny. Genialne. Proste i genialne, jak mówi Robert Makłowicz w znanej piosence “Być jak Robert Makłowicz”. W ten sposób dokonaliśmy nie chamskiego apgrejdu o dwie generacje, ale daungrejdu, co wskazuje na to, że jesteśmy miłośnikami retro i vintage. To naprawdę ogromna różnica – prawie jak w powiedzeniu, którego autorstwo przypisuje się Szymonowi Kobylińskiemu – nie Homer napisał “Iliadę”, ale zupełnie inny Grek o tym samym imieniu.

link

Nadesłał tur de pol




Comments
Hooligan Said:

Rozumiem, że to tzw. prowokacja gliwicka?
Bo na mój chłopski łeb, to raczej klasyka stylu, czyli E34 z przodem od E60. Czy nihil nowi pod słońcem


Bubu Said:

podobno nie było też Williama Shakespeara. A wszystkie dzieła mu przypisywane napisał ktoś kto po prostu się tak nazywał.


notlauf Said:

Hooligan: czyżbyś był jedynym, który zrozumiał przewrotną treść tego wpisu?


TomiTurbo Said:

Czemu każdy cham ciągnie do polski tylko TDS-y, wiem, że “Beta słabo lata na gazie po 1500zł”, ale kuźwa zawsze jak słyszę E34 to wiem, że zaraz usłyszę TDS!
Ostatnio przechodziłem spacerem obok ładnej E34 TDS.
Zapytałem właściciela, który sie akurat do niej pakował o awaryjność – mając nadzieję, że chociaż raz usłyszę coś dobrego o TDS-ie.
W odpowiedzi usłyszałem, ze sprawuje się wyśmienicie, nic sie absolutnie nie psuje, a wymieniał tylko … silnik!


Przemo Said:

Złomnik i ironia? To niemożliwe! @chuligan


Patryk Said:

“RS-Blau od legendarnych BMW RS4 i RS2” Audi RS4 i RS2 jak już 😉


notlauf Said:

Patryk: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGH


ddd Said:

najlepiej wygląda z profilu


TaTo Said:

Ciekawe, czy te pòł uszczelki, które ma, robi robotę.


BB Said:

napisze ktoś coś jeszcze odkrywczego na temat tego artykułu? bo nie wiem czy mam iśc po popcorn czy nie.
mi się podoba. uwagę zwraca fakt podniesienia części od E34 celem lepszej ochrony pieszych.


Żelazny Said:

Jak tam sprawują się SsangYongi F01 i te nowe suwy jak im tam no, Renault Captiva, a może to był Mercedes Koleos?


mattiss Said:

Coś mediana IQ czytelników złomnika podupada… Z oczywistych rzeczy dorzucę jeszcze, że podoba mi się słowo “daungrade”, dobrze oddaje poczynione przeróbki, a także, że wlot na masce jest miszczoski i daje dużo klimatu, wraz z brakującą prawą uszczelką przedniej szyby… Boskość. Złomnik4EVER


BB Said:

swoją drogą to nadworny tuner bmw firma amg powinna wprowadzić ofertę takiego daungradu do swojej oferty.


maro Said:

Patryk: dobrze kurcze, że sprostowałeś, gdyby nie Ty taaaaka gafa przeszła by bez echa.


piotras Said:

@BB a ja mysle ze BMW, Audi i Mercedes powinni dac sobie spokój z AMG, Brabusami i innymi nadwornymi tunerami i poszukac nowych tunerów na polskiej prowincji, wyszlo by to im (producentom) na zdrowie.


D Said:

Cena z kosmosu, a całość wygląda koszmarnie. Przedni zderzak pasuje do reszty jak pięść do nosa.


maciek_dm Said:

a mnie szkoda, że akurat tacy goście muszą wyjeżdżać (o dziwo sporo jest takich przypadków: “szykowałem pod siebie”, ale: 1.zmiana sytuacji rodzinnej – cokolwiek to znaczy, 2.wyjazd zagranicę – chyba najczęstszy, 3.żona strzela focha/ się nie podobie – może ma lepszy gust), nudno będzie bez nich….


japanfan Said:

Straszna KUUUPAAA!Wstyd by mi było tym orać pole ,a co dopiero jeździć po ulicy.


krzemien Said:

Ja wiem po co powstają takie samochody. Stoi taki u heńka w przydomowym garażu, a sąsiad przejeżdżając widzi, że stoi tam E60 i go skręca z zazdrości 😀


piotras Said:

@japanfan – racja kupa jak nic, ale z drugiej strony jakze nudno byloby bez takich przerobek


xionc Said:

Za popełnienie tego czegoś należy sie 20 kijów na dupsko.
Do piekła z tym ulepem.


nazim Said:

w duchu dzisiejszej ironii, zacytuję hanysów: A nóm sie to podobo!

straszne…oczywiście…


tsss Said:

@maciek_dm:
Z drugiej strony dzięki temu że to sprzedają dowiadujemy się o istnieniu tych potworków i przypominają się cudowne czasy złotej ery polskiego tuningu, wiejskituning.com itd.


Ser Said:

Jaźdźi na łopał ?


Marlon Said:

Ach, tylko BMW, prawdziwe quattro z haldexem!

Silniki TDS sa dobre i tanie, bo mozna sobie zawsze trafić (jeszcze) niepęknietą głowę omegi. BMW-Łamaga-RSblał – to prawdziwy dojczland iberales!


Warbi Said:

Tragedia, nie wiem jak można wpaść na tak idiotyczny pomysł. Krótko mówiąc MASA ENERGII PSU W D…


Łysy Said:

TDS nie sa złe, jak sie je normalnie eksploatuje, nie lubia “upalania” i “katowania” ale to akurat lubia czesto młodzi posiadacze BMW. szybka jazda po “autostradzie” nie szkodzi im wcale. Znam kilka TDSów które przelatały w jednych rekach sporo i głowica… nie pekła. A ze pada w nich pompa… no cóz w innych dieslach tez pada, ale za to w TDS nie pada comonrally czy inne drogie paskudztwo


ole Said:

Wyśmienite BMW! Bardzo ciekawa koncepcja wlotu na masce do chłodzenia płynu wspomagania , bardzo przydatne w drifcie i duży plus za doklejone to…(szpojler?) na tylnej szybie, obowiązkowe w każdej porządnej bumie.

Ps. Proponuje zapoznanie się jeszcze z włoską szkołą dizajnu .
wspaniałe proporcje http://otomoto.pl/mercedes-benz-sl-320-C22568755.html


notlauf Said:

come on rally, czyli “przyjeżdżaj na rajd”


Hrumque Said:

Tu chyba objawia się stara sprawdzona zasada “dobry dzwoń podstawą tuningu”. A ten był tak dobry, że nie mogli zdecydować się co to za model miał być.


lcaise Said:

tragedia jak dla mnie – jakby szypą szpachel na przodzie ugniatał..


Seven Said:

Czekamy na E60 z przodem od E34, przecież klasyki są z dnia na dzień coraz bardziej w modzie :)


Lalek Said:

Mój znajomy mechanik ma genialne określenie takiego czegoś cyt.:”skrzyżowanie k***y i nosorożca”…


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1