Bierz lawetę: Honda S800 albo…
TOYOTY Z BRATYSŁAWSKIEJ SZOPY – NOWA, LEPSZA GALERIA, ROZMIARY TAPETOWE, ZA DARMO!
Jak tsunami nadchodzą na Allegro fale ciekawych samochodów. Jak nic się nie dzieje, to nie dzieje się nic, nikt nie wystawia nawet Renault 9 z gazem. A jak sypnie, to nie wiadomo w którą stronę drzeć z lawetą.
Na przykład ostatnio na Allegro pojawiła się Honda S800. Już samo to powinno wzbudzić sensację, ponieważ ogólnie w latach 1965-1970 powstało tylko 11 tys. sztuk tego modelu. Jeszcze bardziej sensacyjne jest to, że ma najwyraźniej fabrycznie kierownicę po lewej stronie. Dla mnie to prawdziwa zagadka, bo z tego co udało mi się ustalić, Hondę S800 sprzedawano oficjalnie w Japonii i w Anglii, a do USA auto nigdy oficjalnie nie trafiło ze względu na zbyt wysoką emisję HC w wysokoobrotowym silniku. Ówczesne normy emisji spalin w USA nie pozwalały właściwie niczemu na kręcenie się powyżej 5500-6000 obr./min, co dla tamtejszych producentów nie miało oczywiście żadnego znaczenia, a przy okazji elegancko eliminowało dalekowschodnią konkurencję. Tym bardziej ciekawe, w jaki sposób to coupe znalazło się w Europie z “chrześcijańską” kierownicą.
S-osiemsetka była wyjątkowym pojazdem – miała motocyklowy silnik 4-cylindrowy (!) o mocy aż 70 KM. Jakie auto w połowie lat 60. wyduszało prawie 90 KM z litra pojemności? Nawet teraz rzadko zdarzają się takie konstrukcje bez turbodoładowania. W dodatku najwcześniejsze egzemplarze były napędzane łańcuchem (!!!). Oczywiście w Japonii jest to auto megakultowe i łapie się regularnie do pierwszej dziesiątki najlepszych japońskich aut wszechczasów według Nostalgic Hero. W Polsce, jak nietrudno się domyślić, znajomość takich tematów jest raczej zerowa i o ile nie znajdzie się kolekcjoner, pasjonata i ten, który wie o co chodzi, to S800 zostanie niesprzedana, choć jej cena wydaje się być całkiem rozsądna. Jest to klasyk na pewno o wiele ciekawszy od kolejnego MG czy Triumpha, a jedyne auto porównywalne z tym rarytasem to Toyota Sports 800, która zresztą byłaby warta podobną kwotę, tyle że wyrażoną w euro. Szkoda, że sprzedający udziela (ironia) TAK BOGATYCH INFORMACJI (/ironia) na temat tego egzemplarza.
By notlauf at 2011-11-30
Jeśli jednak kogoś nie stać na tę piękną S800, a chce mieć unikatowe auto dobre na przyszłoroczne Nity, wspominany już kilkakrotnie Polonez trafił w ręce znanego MECENASA ZABYTKÓW z Celestynowa. No i jest trzy razy droższy niż był ostatnio, a zatem nie możecie przegapić TEJ OKAZJI.
O ile mi wiadomo to S800 była normalnie sprzedawana w Europie z kierownicą po chrześcijańsku.
O kuerwa takie stężenie złomu w bliskim sąsiedztwie mego dziadka? Przecież zaraz mu staw zardzewieje 😀
Antonio mo recht.
Szybki przegląd rynku francuskiego 3 z 4 oferowanych egzemplarzy ma “kierat” po naszemu. Raczej nikt nie bawił się tam w przeróbki Right Hand na Left Hand.
http://www.leboncoin.fr/voitures/offres/alsace/occasions/?f=a&th=1&q=s800
BTW: polskie (czasami kaskaderskie) przeróbki London Taxi, których w wersji LH nigdy nie produkowano zasługują na oddzielny wątek;).
Dzięki za hajres foto.
S800 znana jest dzieciorom z Gran Turismo 4, przynajmniej ja zasłyszałem tam o niej pierwszy raz.
Chciałbym mieć taką Hondziarę + replikę, do której bez bólu serca mógłbym dać jakiegoś VTEC’a.
A tu pierwsza strona z broszury z kierownicą po naszej stronie:
http://wikicars.org/images/en/6/65/Honda_S800_006b.jpg
@notlauf – prospektu nie posiadam, ale koledzy już przytoczyli odpowiednie źródła. Wystarczy zerknąć na mobile.de – wszystkie stojące tam S800 to oryginalne LHD z prędkościomierzem w km/h.
Wszystko fajnie, one były sprzedawane w Europie, ale kierunki na tej Hondzinie jakoś mi sugerują jednak pochodzenie ze związku socjalistycznych republik ameryki…
Bo ciut duże i słabo proporcje z resztą budy trzymają… Isn’t it?
Hąda zajefajna, byłaby jeszcze fajniejsza gdyby była toyotą, a nie hądą, no ale trudno.
A teraz coś z zupełnie innej beczki.
We wczorajszym wpisie było cos u burzymurkach
http://www.youtube.com/watch?v=ENClj9ULyoA&feature=share
to burzymurki podmiejskie zmechanizowane
A w sprawie “europejskości” kierownicy mały cyc-tat z niemieckiej strony Hondy:
“Offiziell wurde er nur in Japan, Australien, Frankreich, Deutschland, Belgien, Niederlande, England, Italien und in der Schweiz verkauft.” Cyc-tat dotyczy oczywiście S800…
Oficjalnie sprzedawany był wyłącznie w Japonii, Autralii, Francji, Niemczech, Belgii, Holandii, Anglii, we Włoszech i Szwajcarii.
Baroszury tutaj:
http://hondasportsregistry.com/brochures/brochures_s800.php
Tak na szubko to francuskie i holenderskie udało mi się zauważyć.
Z innej beczki, ale nie wiem, gdzie wkleić => http://otomoto.pl/acura-integra-special-ls-black-top-C21936167.html
Pozdrawiam!