zlomnik.pl

Home |

Białystok: tu nawet złom jest wyjątkowy

Published by on November 23, 2011

Pamiętam, że byłem kiedyś w Białymstoku – nawet ze trzy razy – i tam wszystko było wyjątkowe. Po pierwsze, było wyjątkowo zimno. Po drugie, było wyjątkowo dużo gigantycznych świątyń – pamiętam ogromny kościół i równie okazałą cerkiew. Po trzecie – znaleźliśmy wyjątkowe podwórko, gdzie stało ze 20 zabytkowych Fiatów, w tym 132, 131, Regata i Argenta, a także Seat Fura (dobra fura!). Po czwarte – zrobiliśmy zdjęcia wyjątkowej Nexii V6, która ze świateł łoiła BMW E36 w kupecie i to sześciocylindrowe. Po kolejne – jeździła tam cała masa fur sprowadzonych z USA, takich typowo amerykańskich, nie takich jak normalnie Polacy ściągają zza Oceanu, tylko np. Scion tC, Chevrolet Malibu, Infiniti QX i takie tam. Na koniec zjedliśmy wyjątkowo niedobre jedzenie i wyjątkowo szybko zgubiliśmy się przy wyjeździe z Białegostoku na Warszawę. A teraz jeszcze mam to: wyjątkowy złom z Białegostoku. Nie uwierzycie, co można na nim znaleźć. Lanos, Polonez, Maluch, Favorit – to rozumiem na złomowisku. Ale nie spodziewalibyście się nigdy…

Nie na każdym złomie spodziewacie się VW Karmann Ghii “tego drugiego”, co to nikt nigdy nie wie co to za auto, a ja mam nawet o nim książkę.

Nie na każdym złomie spodziewacie się DWÓCH Volkswagenów 411. Jeżu jak ja je uwielbiam, to było czyste motoryzacyjne ZŁO! Corvair był przy nich furą na tor wyścigowy!

Pojemnik na odpadki i surowce wtórne, prosimy nie wrzucać zużytych Fiatów Millecento.

Łał! Robur! Biorę dwa!

Na tym samym złomowisku zalega o dziwo znany ze złomnika Invel-Volkswagen z Brazylii. Nie sprzedał się? Za drogo? Nikt nie chce dziwnego, niepodobnego do żółwiej dupy samochodu, którym nie da się wozić ani kartofli, ani ślubów? Szkoda. Daję tysiaka.

Na koniec zaś najciekawszy eksponat. Mam słabość do tego pojazdu, ale czuję że ten egzemplarz przeszedł już na ciemną stronę i wkrótce odda swoją duszę zgniatarce. Taunus Transit. Niestety ma lampy od Nysy, klamki od – nie wiem, chyba od Daewoo – wyprute wnętrze i koła z VW T2 lub może nawet nie. Tak czy inaczej, chciałbym dowiedzieć się, jaki procent osób odwiedzających to miejsce uważa, że jest to stary VW Transporter. To pewnie są znawcy – założę się, że większość uważa że to Nysa.

Nadesłał Borsuq




Comments
Piter Said:

Mogę się mylić ale to chyba nie złomowisko, tylko parking obok http://www.autoclassicserwis.pl/


Marlon Said:

Taunus transit ma dwoje drzwi z lewej, a jedne z prawej, odwrotnie niż Veloster :) To by nie było dziwne, gdzyby był RHD, ale on ma po naszemu kierę!


majkel Said:

a to nie przypadkiem auta kolekcjonera z białegostoku ?? tego samego co ma tego volkswagena zrobionego przez polaka mgr inż Szube ?


Tomasz Said:

Taunus Transit w duzo lepszym stanie stoi w Sycowie w firmie zlomujacej auta Wieliczko. Mam nawet pare fotek przez siatke, teren mocno ogrodzony.


rust-n-dust Said:

Troszkę znam właściciela tego składziku oraz firmy, której dostawczak załapał się na zdjęciu. Jednego Karmanna już odbudował, jaki los czeka tego – nie wiem. Transita chapnął ze stodoły po sąsiedzku – jakiś czas temu wisiał na alledrogo. Robur jeszcze dwa lata temu śmigał po Białym. Teraz widocznie poszedł w odstawkę. Chyba, że teraz ktoś inny tym dobrodziejstwem rozporządza, ale nie sądzę, żeby wspomniany przeze mnie pan sprzedał wszystkie swoje Schmerzwageny i Roburaka…

Nexia ma 3.0 z łopla łamagi – lekko dłubnięte ;)Ekipa ma w zanadrzu jeszcze kilka wynalazków, typu Golf II VR6, Polo 6N z ponad dwustukonnym tedeikiem i takie tam… Kiedyś mieli też ałdi 80 B2 1.8T, ale chyba już uległo biodegradacji, bo coś go nie widać.


Oxej Said:

Klamka w tym Taunusie Transicie nie pochodzi od żadnego Daewoo, tylko od Poloneza Plusa (a te marki nie mają ze sobą zupełnie nic wspólnego i proszę nie drążyć tego tematu ;p )


piotras Said:

najbardziej mi się podoba PeeLka na różowym garbusie 😉


kocurzyskko Said:

Wtym transicie nie tylko klamki sa z poldka-kiera równiez


Przemo Said:

Była już relacja stamtąd, te same foty i wywody o 411


pow Said:

jest jeszcze kilka takich miejsc w Białymstoku. jak znajde troche czasu to sie przejade z aparatem.


Gracjan_Rpztocki Said:

W prawie każdym większym mieście są takie miejsca.
W wakacje byłem w Cieszynie, jadę sobie jednokierunkową pod górkę, patrzę a w krzakach stoi stary, podniszczony citroen BX, kilka metrów dalej podwórko pełne fiatów 500 i różnych innych aut, których nawet nie zdążyłem rozpoznać.

Jastrzębie Zdrój ma parking policyjny z autami rodzimej produkcji (sporo kanciaków, maluchów i poldków) + Renault Fuego, Rover SD1, Talbot Samba, Fiat Panda I, Mazda 323, Zastava i Dacia. Są też trabanty. Była jednakże kiedyś fotorelacja z tego miejsca.

W Bielsku jest warsztat przy katowickiej bodajże gdzie stoją różne zabytki.

Pod Warszawą jest też mały złom http://www.youtube.com/watch?v=kyQnKpVE-OI

Możliwe, że była kiedyś fotorelacja na złomniku.


notlauf Said:

Ale nie było Invela i Taunusa Transita.


Marcin Said:

W Bielsku przy katowickiej ostro dzialają trabanciarze.. wlasciwie jest tam przekroj wszystkich aut z KDLu… milo popatrzec bo widac ze cos sie dzieje.


Jonasz Said:

@ Gracjan_Rpztocki Gdzie w Cieszynie takie cuda ,bywam tam dość często bo mieszkam zaraz obok… I teraz pytanie do Was czy warto by wziąć takiego Fiata za cenę złomu znaleziony w wiosce obok
http://imageshack.us/photo/my-images/545/zdjcie0326s.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/714/zdjcie0329bo.jpg/
Rocznik coś koło 80 jeszcze na licencji “Fiat”


Gracjan_Rpztocki Said:

@Marcin, przekrój wszystkich aut z KDL ? Były tam tylko trabanty, VW garbusy ( a więc RFN też! ;), skoda 105/120, wartburg, kanciak i coś zachodniego czego nie pamiętam. Nie było Starych Skod, Zastav, Dacii, Moskwiczy, Ład. Do pełnego przekroju jeszcze im daleko.

@jonasz, bo ja wim ? Jadąc od Skoczowa to było pierwsze osiedle po prawej stronie, na wzniesieniu.To było albo Osiedle Bobrek Wschód albo Osiedle Bobrek Zachód. Jechało się tam drogą jednokierunkową pod górę przy której były domy jednorodzinne. Trzeba się rozglądać. Jak zobaczysz Citroena BX’a to wiedz,że jesteś blisko 😉


Żelazny Said:

Miliard za VW z Brazylii.


Gracjan_Rpztocki Said:

@JONASZ, Tablice BBE były wydawane w 1979 r. Skąd ten kombik ?


Jonasz Said:

Z Bażanowic albo być może jest to już Cieszyn nie jestem pewien, stoi tak podobno od 10 lat nawet nie jest tak bardzo zgnity, zobaczę jak pójdą dalsze “negocjacje” z właścicielem dla niego to po prostu kupa złomu… I jeszcze jedno pytanie właściciel twierdzi, że wygłosił ubezpieczenie tylko jak dla mnie tego się chyba nie da normalnie zrobić ? ,aha i jakby co to jest jeszcze do wzięcia w Wiśle Opel Kadett C caravan czyli 2 drzwiowe kombi podejrzewam,że też da się go wyjąć po cenie “złomu”, jakby ktoś chciał to dam namiary…


Gracjan_Rpztocki Said:

@jonasz, masz fotkę tego Opla może ?

Co do ubezpieczenia to tez mi się wydaje, że się nie da. Chyba, ze go wyrejestrował na lewo.


syreniarz Said:

po prostu wypowiedział umowę. Płacisz oc tego samego dnia co masz datę na umowie i masz resztę gdzieś. I najlepiej auta nie przerejestrowywać -minimalizujesz że się dowalą do poprzedniego ownera.


piernik Said:

@Jonasz jeśli możesz to podaj więcej informacji o Łoplu z Wisły, może fotka, może miejsce gdzie się znajduje.


he, he ktoś czyli “notlauf” namierzył moją poczekalnię.
w kwestii wyjaśnienia:
VW Invel od miesiąca jest w Białymstoku więc właściela zmienił,
poprawna pisownia VW Karmann Ghia, Ford Transi Taunus, jest niesamowicie przerobiony, silnik od jakiegoś Francuza, a drzwi z lewej strony bo-przyjechał ze Szwecji -kiedyś-. Reszta samochodów czeka na swoją kolejkę aby wjechać do “konserwatorium”, w chwili obecnej na warsztacie kończy się mechanicznie jeden z prototypów Polskich SAM SAAB-DKW był prezentowany u Patryka Mikiciuka w Legendach PRL. Kończy się wreszcie VW Karmann Ghia typ 14 kabrio.
Szkoda że autor reportażu nie wstąpił po informacje , miałby dużo więcej ciekawostek, aha za ścianą odbudowują się dwie Jawy 350 i jedna 250 skończona.
pozdrawiam wszystkich miłośników oldtimerów.

Jacek.


TheVintageVWBus Said:

Jonasz jeśli możesz odezwij się do mnie na maila: thevintagevwbus@gmail.com
Nie mogę znaleźć do Ciebie kontaktu. Dzięki.


wojas Said:

taki robur to teraz szał


Leave a Reply

Subscribe Via Email

Subscribe to RSS via Email

Translate zlomnik with Google

 
oldtimery.com

Polecamy

Kontakt


Warning: implode(): Invalid arguments passed in /archiwum/wp-content/themes/magonline/footer.php on line 1