Podsumowanie miksowe kwietnia 2015: cz. 1/2
KOSZULKI ZŁOMNIKA 2015, MIEJ JE!
Oto właściwy miks kwietniowy – część pierwsza.
Krótkie przypomnienie jak to działa:
1. Zrobiłeś zdjęcie ciekawego auta? Wyślij pod adres zlomnik@zlomnik.pl. Nie wysyłaj fejsbukiem! Wiadomości na fejsbuku czytam wyrywkowo. Jest ich bardzo dużo, nie ma możliwości przyjrzeć się wszystkiemu. Wysłane mailem na 100% nie zostanie przeoczone.
2. Nie wiem gdzie stoją samochody z miksu. Nie jestem autorem zdjęć. Jeśli piszesz do mnie z pytaniem “ej gdzie stoi te Audi?????” – nie mam co ci odpisać. Podobnie na pytania o większą rozdzielczość: mam to, co jest zamieszczone. Sory, nie poprawiam też kadrów. Jak zrobiłeś, tak idzie. Jedyny wyjątek – zamazuję twarze.
3. Miesięcznie przychodzi ponad 2000 zdjęć. Bardzo się staram wybierać samochody naprawdę stare, rzadkie i ciekawe. Jeśli coś wysłałeś i się nie ukazało – oznacza to, że pewnie akurat było za słabe, ale to nie znaczy, że nie warto spróbować ponownie. A nuż, widelec!
Zaczniemy od takich lekkich rzeczy jak Cytryn i Gumiak w Bytomiu.
I spocik na warszawskiej Pradze.
Rajdowiec, wziął ten wiraż jak Colin McRally!
Auto NA E.
To jakiś fascynujący złom, widzę X1/9, Warszawę, 128 3P, Pontona “Kubusia”, ja chcę tam jechać!
Na pewno znacie ten pojazd. Jeździ po Warszawie od bardzo wielu lat. Właściciel stale go naprawia metodami podblokowymi.
Błotnik wymieniony i pomalowany!
Dałem to zdjęcie bo ujęło mnie ustawienie stonki pod napisem “SAMOCHODY ZABYTKOWE”. Co więcej, ona tam pracuje. Robi nawiert, odwiert lub też wwiert.
Tavria jak nowa z salonu i to na znanych mi doskonale blachach PKH.
To zdjęcie powinno było pójść do interkosmosu. Lokalizacja: Karaiby. Dacia Sandero jest tam autem nr 1 lub 2, ale dlaczego ma napis po polsku na drzwiach?
To chyba wszystkie, które zostały.
Skoro już przy trójkach jesteśmy, oto performans pt. “Ściągnąłem Taurusa z USA, było mi mało, ściągnąłem jeszcze dwa, by wspólnie dekomponowało”.
Zdjęcie pt. “Dzień jak co dzień w Łodzi, czyli dlaczego wszyscy stąd zwiewają”.
Work In Pause
Teraz Maluchy.
Ten przeszedł przez moment, w którym mógł być jeszcze uratowany.
Ten ma cudowny, cudowny, cudowny kolor.
Ten jest w ogóle CUDOWNY CUDOWNY bo ma kolor zabawki Politoysa w skali 1:24, którą oglądałem jako dziecko w pawilonach handlowych niedaleko ul. Stołecznej w Warszawie z moją nieżyjącą już babcią i zrobiło to na mnie takie wrażenie, że pamiętam to do dziś.
ZAMKNIJ SIĘ I BIERZ MOJE PINIONDZE!!!
Dałbym sobie głowę uciąć że ta prototypowa Syrena już kiedyś była. Oświecicie mnie?
Mazda 626. Takich to na pęczki.
Tego też.
Ten Transit zawsze stoi tuż obok po drugiej stronie ulicy, a tu wtem! On jeździ!
Wybrałem to zdjęcie, bo mam do niego parkę:
O!
Ktoś zrobił E39 ze 125p.
Tak, to ma sens. 204 diesel kombi: marzę o takim zabytku. Ale bym nim jeździł!
O w mordę, nowa Panda! No tego to się nie widuje w Warszawie…
Wiedzieliście że E21 wychodziło w M3? Powstało tylko 80 egzemplarzy, pod sam koniec produkcji. Miały silnik 2.3 24V (6-cylindrowy) o mocy 180 KM i seryjną szperę, do tego też inny przód i charakterystyczne naklejane pasy. BMW nie wspomina o tej serii, bo nie chcą żeby ich wartość skoczyła. Mają zamiar skupić wszystkie pozostałe egzemplarze z rynku do swojego muzeum. Wtedy oficjalnie ogłoszą że było coś takiego i będą sprzedawali je po 150-200 tys. euro. Wiem to od pracownika Meilenwerku.
W sumie nie wiem co sądzić o tym samochodzie. Jest idealny, to prawda. Ale czy nadaje się na miks? Czy to już czas na 21? W końcu jest tylko 3 generacje do tyłu w stosunku do aktualnego modelu.
A Uno jeden? Czy Uno jeden też już?
No bo Regata to taki jaktajmer że OES-u!
Zwykłych BX-ów nie wrzucam, wyjątek dla GTI.
Oraz wrzucam LeBarony. Ale Saratogi jeszcze nie.
I te, no, OLCMOBILE
Jakoś strasznie dużo tej ZE-lonej Góry w tym miksie. Nie za dużo? (Zwykle jest za dużo Bielska-Białej)
Tu chodzi o tło, ten pan właśnie otwiera garaż i będzie wjeżdżał swoim Fiatem, tak samo od 40 lat.
Usiłuje się zapaść pod ziemię.
Wysięgałbym
SO to Sosnowiec? To by wiele wyjaśniało…
Jeden, sześć i cztery. To razem… jedenaście. A jeden plus jeden to dwa. Ergo jest to Volvo 2.
Jeden z autorów wykonał ciekawy manewr. Przysłał mi zdjęcia w postaci skrinów ze swojej kamerki. To ma sens.
Tym sposobem np. namierzyliśmy kolejnego w Polsce Crowna MS112.
THEY SEE ME ROLLIN’, THEY HATIN’
No to może najmniej ciekawe, Omega B to zwykły samochód, idealny do zgnicia.
Profesjonalna przeróbka, jestem gotów uwierzyć że tak było z fabryki.
To też w sumie jest jakiś styl
Tabliczka “elektryczna” potwierdza, że to Renault 17 stoi w Polsce. Cały drżę z podniecenia!
Fantazja: felgi GM na 190 SL-u. Ja bym tak zostawił.
Jak to słodko wygląda, jak zrobione z niepasujących do siebie elementów znalezionych przypadkiem.
Tymczasem w Libanie…
Ależ się nurzają w zieloności i brodzą
Dryptok/esiok/papaj/UFO na przedwojennym samochodzie, nadal działający.
No dobrze, czas na jakąś solidniejszą japońszczyznę.
Jestem zafascynowany Stanzą 3D, nie widziałem czegoś takiego na żywo jak żyję!
KE30, ktoś będzie ją robił. A może to nawet KE35?
Zbliżamy się ku końcowi. Jednym z ciekawszych znalezisk tego miesiąca jest nieodkryta wcześniej Mazda 323 FA z Gdańska.
Po prostu Rambler na czarnych blachach z Ochoty. Niestety nic więcej nie wiadomo. Zdjęcie współczesne.
Zwycięzcą miksu zostaje: Suzuki Swift I w idealnym stanie. To jest naprawdę pojazd, który totalnie_nie_występuje_w_naturze_i_nie_nie_widziałeś_takiego.
Autorzy
Kacper Wierzbowski, kazmierczak.michal, a.makiewicz, junkman, Tomasz Partyka, Dominik, Kacper Klein, Johnny Slade, Karloz, Maciej Majewski, Jakub Andrukajtis, lukaszswistek, Filip Wach, Odilo Odilo, Norbert N., Adam Baldis, karol1kister, Michał Sommer, brazer, Milena Dąbrowska-Ćwiek, ols.guru, Marek Dobrzyński, Jakub Naroznicki, szymon_szram, Antoni Giwojna, Adam Dowgird, Robert Łojek, Mikołaj, Sylwester Napieracz, Maciej Hryniewicz, Rafalroch, kacper puszkiel, Oktagon, Marcin Miziak, hanson 82, Max M., Marcin Słodownik, Krzysztof Tkacz, Łukasz Karczyński, Paweł Puła, kuba_rogal, Maciej Kochański, Piotrek R., michal.piwowar, Albert Wadas, Paweł Kuc, kroolu87, Jaca, Radosław Milta
Suzuki Maruti pick-up – wysoko postawiona poprzeczka. Tego przedłużanego Balerona nie ogarniam – co to, kto to?
Moim skromnym zdaniem najlepszy miks w ostatnim czasie.
A propos Politoysa w skali 1:24, czy ktoś z czytelników pamięta z lat 80-tych starą kobietę regularnie handlującą na stadionie Skry resorakami ? Zawsze u niej był największy wybór.
Widzę, że autor zauważył wnioski widowni związane ze swiftami. Zwycięstwo Swifta jedynki popieram.
Tarpanem jeździłem i choć okrutne wręcz katowskie żelazo to było, robotę się dało zrobić. Mi nigdy nie klękło na robocie. Koszulka z Lublinem zamówiona.
A Stanzą pojeździłbym.
Uno 1 nadaje się już do miksów – wczoraj widziałem takiego “w służbie reklamy” skupu aut (niestety, zdjęcia nie zdążyłem zrobić). To chyba znaczy, że jest miksokompatybilny.
Ten 125p E39 z Sopotu jeździ, średni wiek pasażera wynosi 142 lata.
Sądząc po tym, gdzie zaparkowany został Swift I – czyli na ul. Pańki w Katowicach, tuż przed kampusem UŚ – jeździ nim jakiś student Sądząc po stanie – pewnie z wyboru, nie konieczności, ale jeśli ktoś chciałby się na nie skusić, to tam zapewne należy szukać właściciela.
PKH – Patrz Komu Hufasz.
Pytanie: czy Pan Paweł Kuc bedzie glosowal na Korwina?
Czy ktoś na namiary na złom z W201 i W124 na pierwszym planie? Toż to stado rodzynów
Lubuskie to ma Panie taki potencjał ze hoho. To co ludzie sobie poprzywozili z okolic Spremberg/Cottbus/Guben po otwarciu granic to głowa mała. Mieszkaniec Stuttgartu kupował w 1991 roku nowe 190E, inny z Wolfsburga nowa trójeczka GL, a Manfred z Eisenhuttenstadt brał Applause albo Sephie.
Zaprawdę, dobry miks!
Czy tylko ja zauważyłem, że na obu zdjęciach ze Skodami obok czai się Panda? 😉
Na felicji znajduje się patent Jasia Fasoli, choć jak sądzę C&G nawet do głowy nie przyszło, że kopiują klasyka.
przedłużany balerą normalnie posuwa na taxie po wro, co wieczór za kinem Helios, polecam.
Kupiłem w 1999 roku za pińcet pln takiego zgnitozielonego malucha na beżowych “skórach”. Fajnie się nim śmigało, chociaż hamulców nigdy mi się nie udało ogarnąć na tyle, żeby przynajmniej jedna oś równo hamowała. Była też fajna przygoda, gdy podczas przejazdu przez wielką i dość głęboką kałużę (niedoświadczony kierowca) ukręcił się kielich na półośce… no.
Piąte zdjęcie, z X1/9, Kubusiem i… SVX’em:
http://i1231.photobucket.com/albums/ee502/zlomnik/mistbmw/miksapr151/apr1511_zpswgfr2mt5.jpg
Nie wiadomo nic więcej? Gdzie to, co to, po co tam to?
Autorze…? WTF?
dwie zabytkowe Corvetty na łące, przy kupie kamieni, a za nimi pole pszenicy. Jakbym nie zobaczył, to bym nie uwierzył.
bardzo słuszna koncepcja – ale nie do końca spójna – teraz trzeba przerobić schody do przejść podziemnych na pochylnie żeby samochody mogły nimi przejeżdzać …
Zestawienie podpisów pod zdjęciami 626 i corolla 4WD to prowokacja, ale ja się nie dam tak łatwo sprowokować.
Jeżeli warsztat samochodowy ma na stanie jeżdżącego 40-letniego busa to w moim odczuciu jest to najlepsza prezentacja umiejętności tegoż warsztatu.
Tak jak ten Transit z wlepą “autonaprawa”.
Svx i manta. To jest bardzo dziwne miejsce, zaprawdę.
Brazer nie daj sie, każdy wie ze tego jeszcze pełno.
Tego przedłużonego merca miałem ustrzelonego jakiś czas temu, ale nie wiedziałem czy wysłać czy też nie. Dzisiaj stwierdziłem, że jak tylko przeczytam miks, to jednak wyślę. No i już klops :/
Tajfun na e21 zacny 😉 Gdyby nie M3 i cyrkle, to by można się zastanawiać, co to za wynalazek 😉
Ten przedłużany Baleron to dzieło firmy Binz. Jechałem nim kiedyś na taxi i takie info uzyskałem od właściciela.
Przecież ta KE35 już jest praktycznie zrobiona, wystarczy tylko dać niższy zawias, małe szerokie kółko i przelotowy wydech i dzida w miasto!!!
ómżyj
i tu mi się przypomina jak młody fan youngtimerów pytał mnie ze trzy razy kiedy będę glebił Starleta i dawał jakieś męskie koła, a ja udawałem że go nie rozumiem. To było super.
– kiedy będziesz go glebił?
– co robił?
– no glebił, obniżał
– ale po co?
– no wiesz, wtedy lepiej wygląda
– przecież on dobrze wygląda
– nooo, ale brakuje mu dobrej gleby, no i jakiegoś koła
– przecież on ma koła…
I tu się przypomina, gdy ktoś (trudno gościa scharakteryzować, bo rozmowa była przelotna) radził założyć w Nivie ‘ładne koła’. Ładne, czyli w stylu amerykańskiego rapera w H2 – lustrzane felgi 22′ średnicy i oponki o profilu 25. A mnie głupiemu wydawało się, że koszerne Mangelsy Triangular 15′ i nieprzewymiarowane Geolandary AT są odpowiednie…
Tego Volvo 164 to chyba widziałem na sprzedaż jakieś 3 lata temu na obrzeżach Pabianic (o ile to ten sam którego widziałem, kolor się zgadza, a takich raczej na pęczki nie ma). Był wtedy “łaciaty” i zmatowiały, a wnętrze wyglądało jakby został z jeziora wyłowiony. Miał jeszcze wtedy stare francuskie blachy czarne.
Koleś chciał za niego jakieś 20-25 tysięcy. To mu delikatnie do zrozumienia że jest po….any 😀
“To jest naprawdę pojazd, który totalnie_nie_występuje_w_naturze_i_nie_nie_widziałeś_takiego.”
Chcesz mi powiedzieć, że znowu nie doceniasz potencjału Bielska i okolic?
http://img5.uploadhouse.com/fileuploads/21100/211001351091e3c8a6c18199d112ef30fe317b03.jpg
Słusznie go zbyłeś Panie Notlauf :-D. Takim to się powinno zabronić posiadania klasyka, wszystko by tylko glebili i dawali koła. Ta dzisiejsza młodzież za grosz nie ma szacunku do zabytkowej motoryzacji 😛
Cóż za zbieg okoliczności! Ostatnio, nie dalij jak 2 dni temu, jadąc Uno jeden mijałem wspomnianą w tym miksie Regatę i nie powiem, zawiesiłem na niej oko dłuższą chwilę
Tym egzemplarzem Stanzy chłopcy z sąsiedztwa strasznie się jarali. Jakieś 25 lat temu…
w ciągu ostatnich miesięcy moje życie zawaliło się dwa razy. Pierwszy, gdy pan z ogłoszenia z Regatą OES oznajmił mi, że auto sprzedane. Drugi, gdy okazało się, że kupił ją menda kredyciarz mieszkający w łagrze
“Jakoś strasznie dużo tej ZE-lonej Góry w tym miksie. Nie za dużo? (Zwykle jest za dużo Bielska-Białej)”
Te zdjęcia są z Żar. Oldsmobile jest prawdopodobnie w jednych rękach od 1988 roku, przynajmniej na to wskazuje tablica rejestracyjna.
Takiego swifta na żywo i w ruchu to ja widziałem w tym tygodniu – Łódź, Kilińskiego na wysokości Milionowej.
to ten zolty i szary trup na polu to corvetty sa? alez to paskudne, ja niemoge 😉
moim zdaniem mix wygrywa jednak przedwojenny….. traktor, to taki polny hotrod, dopiero przyjdzie na to moda!
przedluzany baleron (moze ten?) jezdzi tez w lublinie, albo z pol roku temu jezdzil przynajmniej
a zapadajacego sie Tarpana szkoda, jakis wyjatkowo ladny jeszcze i niebardzo zgnily…
TARPAN? Tarłem!
Ten mały sulky to zdaje się gdzieś w Norwegii.
Pewnie obecnie kosztuje tyle co u nas Fokus II w TDCi . To są dopiero jaja !!!
Reno 17 we Wrocławiu stoi, pan ma jeszcze prawilnie zgniłe Fuego. Trochę te wozy nie rokują niestety. BTW Wysyłałem ze trzy lata temu, nawet żeś pan umieścił w miksie.
@strup
serdecznie współczuję, trudno się podnieść po takich ciosach
Wiem co czujesz, mi tak kiedyś zwinęli spod nosa wŁadkę 2107
Miks wygrywa bi em dab liu o ile jest prawda to co napisał Notlauf, a w to można głęboko wątpić, bo za każdym razem stara się trollować i to ma być dla niego śmieszne ;-D
Nastąpiła rehabilitacja po wcześniejszym przedmiksie(wstyd).Panie Z.czy wychodziły Carry w wersji SX4? Bo mam takową oczywiście w B-B.
Dla mnie i tak wygrywa tego Miksiora, Sulky po tuningu mechanicznym ( kanister i wiadro z tyłu ) mało które auto osobowe nozna tak stuningować .
Jak zgrzybieje będę silnie parł w tym kierunku a i tak se wjadę do centrum na zabytkowych blachach.
Podesłałem zdjęcia na @. Ogólnie to napisy mówią na aucie ,że jest to Super Carry Sx4?????????? No chyba,że ktoś je dokleił,ale wyglądają przekonywająco.
Dacia Stepway na Karaibach ?. Szczególnie tego dużo jest na Lanzarote. :-}
Ten esiok na przedwojennym samochodzie ma silnik z cezeta ostatnio byłem się na niego jeszcze popatrzeć… Dzień jak codzień w Czeskiej republice
@WB, maluch z okolic Końskich, nie jeden próbował, i nie da rady. Bo jak tłumacz sympatyczny starszy pan Grzyb, “czym on bd woził swoją żonę z wózkiem.”
Simson Duo (Sport) z mojego miasta! 😀 Do dziś widuję go pod moim blokiem; dziadek wsadził silnik od WSK 125 i śmiga tak już dobre >15 lat.
btw nie wysłałem jego zdjęcia do mixu, bo to dla mnie zbyt powszechny widok… coś ze mną nie tak?
rambler ma zapisane w exif gdzie stał
@Ulvraith – foto swifta z 2009 – on juz przegnił
Suzuki maruti pick-up to przeróbka celowa dla obniżenia masy do kategorii B1. Swego czasu służył jako nauka jazdy w okolicach Piaseczna.
Witam wszystkich po dłuższej nieobecności – na początek przepraszam moich adwersarzy z tematu o spocie – niestety, nawał pracy i pewna sytuacja rodzinna nie pozwoliły mi myśleć o dyskusji z Wami – tak więc przepraszam raz jeszcze, i mam nadzieję, że następnym razem “dokończymy” ;).
Do kolegi Benny_PL: przeczytałem o Twoim problemie z hamulcami w C15 – sprawdź/wymień korek płynu hamulcowego, możliwe, że jest “za szczelny”, innej możliwości nie widzę :P.
Chciałbym też wyrazić oburzenie z powodu Youngtimer alert dla 206 – raz jeszcze się pytam, gdzie jest R19? ;].
Oraz żeby rozwiać wątpliwości – odrzucone zdjęcia (przedmiks) z Kielc nie są moje :].
@proc, gdzie mieszkasz? Ja też tak kcem, żeby moje Duo nie wydawało się egzotyczne w okolicy
To miejsce z foto nr 5 to Dąbrowa Górnicza. Na świeżym powietrzu stoi tylko część kolekcji. Jest co podziwiać.
Właściciele zakręceni na zbiory jaktimerów.
Czyli zrobiłem dobrze, cykając zdjęcie niebieskiego Swifta I. Miałem to olać, sądziłem, że to Toyota, lub jakaś Mazda …
Więcej R21 !
Skoda “C&G w Bytomiu” – co w tym dziwnego? Bratu się popsuł zamek tylnej klapy w Vectrze B. Naprawiłem, ale gdyby to ode mnie zależało, to już by tam wisiała kłódka.
Gruby mix. GRUBY.
Spocik na Pradze był tez u mnie, ale z drugiej strony (patrząc od Okrzei w głąb podwórka), a zamiast jednego z Uniaków był Maluch. Multipla niestety gnije.
R4F WZC widziałem w sobotę w okolicach Wilgi. Wspaniałe. Niestety nie zdążyłem ustrzelić.
BX GTi – oczywiście Wzwodzisław i Ślinotoczyn.
Volvo 164 – przepiękne. Widzę, że się red. Z. Łomnik na jego przykładzie w numerologię bawi.
Stanzy to już jest wtem wtemów. I to obie.
@Ktosiek – Tyś z Kielc? Hmmm… Kielce, poglądy takie, że bardziej na prawo to już tylko przepaść… Jesteś Kelthuzem???
Mam pytanie, czy gdzieś są zamieszczone opisy ciekawych awarii, które nie zmieścily się w konkursie?
Ja nawiaze do poprzednoego wpisu o koszulkach moim zdaniem brakuje jednej pod tytulem “WUJDZ PRZED BLOK CZY CHCESZ CZY ZLOMNIK I TAK CIE OTACZA”:)
To nie jest czasem to samo Renault 17 co w podsumowaniu miksowym roku 2012? http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/01/01/podsumiksowanie-roku-2012-pzerzyj-to-jeszcze-raz/
A renault 14 by kogoś zainteresowała? Widziałem ostatnio takiego wrota, ale chyba jeszcze lekkiego…
Omegi będę bronił..szczególniej tej w wersji B Caravan w silniku X20SE czyli na 8 zaworach…Nie do zarznięcia była kluska. Słaba to fakt 115KM, ale nieśmiertelna ..i nie gniła tak szybko jak dziś mesie
@Leniwiec: nie znam człowieka 😀 – nie no, kojarzę, ale jego twórczość mnie nie porwała.
Dla pytających, za Notlaufa: zwycięskie Suzuki stało w Katowicach na drodze na wydział prawa.
Że też nigdy go nie złapałem, tyle przegrać.
Mój telefon twierdzi, że słowo “zwycięskie” pisze się przez “s” a ja nie mam googli żeby sprawdzić.
Czerwona
Skoda 100aż się skurczyła, żeby tylko złapać się domiksu
To jakiś fascynujący złom, widzę X1/9, Warszawę, 128 3P, Pontona „Kubusia”, ja chcę tam jechać!
znam to miejsce – tez jestem zaskoczony “kolekcją”
sam chciałem pofocić ale ktoś mnie ubiegł
miejsce jest na śląsku w centrum dużego miasta btw 😉 i absolutnie nie wiem skąd się tam wzięły te auta – w każdym razie tak sobie tam leżą porzucone
@markus: weź lupę i popatrz jeszcze raz w okolice pod hangarem.
autorze zdjęcia dryptoka/esioka! Odezwij się, potrzebuje traktora (poważnie)
Dacia z “Jazda próbna” to wersja pakietu wyposażenia.
Special edyszyn 😉
A wie ktoś co to był za samochód z którego powstał esiok ?ma dwie lampy pomalowane na szaro z pozostawionym tylko paskiem tak jak w wojskowych pojazdach…
geriatio – jesteś w stanie podać jakiś namiar (ulicę) w DG? O ile oczywiście właściciele są skłonni cokolwiek z tej kolekcji odsprzedać, a nie “będę robił” je wszystkie.
Złomniku, jeśli jesteś mi w stanie dać namiar na geriatio (emailowy), albo wysłać jemu mój mail z prośbą o kontakt – będę bardzo wdzięczny.
OLCMOBILE ZGI 7360 rejestrowane chyba jeszcze w latach 80-tych. Mój nieodżałowanej pamięci 126p rocznik 1987 miał ZGI 5231. Ależ to musiał być prestysz w tamtych latach…