Rozwiązanie konkursu "zmień styl dzięki oświetleniu"
Zakończył się KONKURS, który zorganizowałem dzięki firmie Philips w ramach kampanii “Zmień styl dzięki oświetleniu”. Tzn. Philips zasponsorował nagrody w postaci trzech kompletów żółtych żarówek ColorVision. Nadeszło ponad 140 zgłoszeń – gratuluję inwencji w wyszukiwaniu, a Wy mi pogratulujcie, że chciało mi się przez to przekopywać.
Najczęstszymi błędami było: nadsyłanie zdjęć nieprospektowych i nieprasowych, złe tytułowanie maili, przysyłanie zdjęć o zbyt małej rozdzielczości – minimalna wynosiła 500 pikseli na szerokość. Na nadesłane pytanie “czy wyda 480 px” – odpowiedź brzmi oczywiście “nie”, natomiast nic nie stało na przeszkodzie powiększyć delikatnie to zdjęcie i wtedy brałoby udział w konkursie. Parę osób tak zrobiło. Parę osób też napacykowało żółte lampy w fotoszopie. Sporo osób przysłało zdjęcie boku samochodu, na którym nie widać żadnego oświetlenia oprócz bocznych kierunkowskazów. Wiele fotek powtarzało się – przeważały wśród nich oczywiście zdjęcia Renault, Peugeotów i Citroenow. W ogólności pójście na łatwiznę z francuzszczyzną nie wróżyło zwycięstwa, ale też go nie przekreślało. Zasadniczo beka była niezła, ale przyznam, że większość zgłoszeń przejrzałem z niemałym zainteresowaniem, a czasem nawet ze zachwytem. Teraz pokażę Wam galerię najciekawszych zdjęć, natomiast na koniec zamieszczę trzy nagrodzone fotki. Uwaga.
Ligier – ADiN
Caravelle, Ondine i Dauphine – Witold
Saviem – Karol Krzemiński
604 – Łukasz Korczowski
Niva – Dominik Dąbrowski
Alfasud Sprint – Volumetrico
Talbot Tagora – Stevo
Toyota Carina A50 – Esper
Autobianchi A111 – Dominik Dąbrowski
Chrysler 160 – M. Wróblewski
Datsun Pickup Diesel – przysłało kilka osób równocześnie (zmowa?)
UMM Alter – Esper
Datsun 1200/120Y – Cherepovich
Łada – Cherepovich
Renault EQD – Karol Krzemiński
Peugeot J9 – Konrad D.
Berliet – Borsuk 04
Subaru Rex – reset car care
Chrysler Simca 1309 – Maciej Bień
Alfa Romeo RZ – Sebastian Jabłoński
Renault Rodeo – AduSc
Kolejny Saviem od Karola Krzemińskiego
albo dwa
Wartburg Camping Limousine – Piernik
Citroen SM – Jacek Gałczyński
Yugo Florida – Burski
Chatelaine – Piernik
Toyota Corona – Maciej Bruski
Simca 9 Sport – nadesłało 5 osób
Passat – Adam Fitzner
K70 – też Adam Fitzner
Triumph Dolomite Sprint – też Adam Fitzner
Datsun 180U – nadesłały 3 osoby
Starlet KP60 – ADiN
O wyróżnienie otarły się te fotki: Polonez, nadesłany przez Threeco
i 125p, którego nadesłał Wojciech Uchto
Tatra, którą przysłał Ulv
A także Citroen GS Basalte, nadesłany przez Sneera.
No i zwycięzcy.
MIEJSCE TRZECIE
Francuzszczyzna jest zbyt oczywista? Niekoniecznie. Trzeba było “pomyśleć poza pudełkiem” i znaleźć zdjęcia pojazdów francuskich, których nikt nie nadeśle. Tak właśnie zrobił Karol Krzemiński, który przysłał fotki z prospektów ciężarówek Berliet i Saviem. Nagrodziłem to zdjęcie Saviema z podwoziem do zabudowy pod śmieciarkę lub inne społecznie potrzebne pojazdy. Ale bym nim wywoził.
MIEJSCE DRUGIE
Oj namęczyłem się, bo nie mogłem się zdecydować. Ale myślę, że wyróżnienie dla Piotra Zagalskiego jest zasłużone. JDM Nueva Millesime z 1986, Diesel Sans Permis. Można było nim jeździć bez prawka i świecić sobie na żółto w rytm 1-cylindrowego diesla z traktorka komunalnego. Te kółka, ta linia przodu i ten faltdach – jak jest po francusku #swag?
MIEJSCE PIERWSZE
To zdjęcie jest tak piękne, że nie mogę się na nie napatrzeć. Nie dość, że Skoda 1000 MB stoi pod prąd na “CZAMP ILAJZIS”, nie dość że świeci na żółto, nie dość że prowadzi ją piękna kobieta, to jeszcze wszystko razem stanowi policzek w twarz francuskich producentom pt. “Sprzedamy na waszym rynku coś, co od was zrypaliśmy, tylko że będzie tańsze”. Z tego co wiem, 1000 MB we Francji nie sprzedała się, ale ze zdjęciem prasowym naprawdę się postarali. Gratulacje dla “Woocashek” – była to jedyna osoba, która nadesłała tę fotkę.
A ten saviem z miejsca trzeciego w dodatku wygląda jak stary man
grube zdjecia;)
przekonały mie że warto teraz robić zdj to za pokolenie beda czyms wiecej niż teraz
a czy tak naprawde ktoś z was dostał mandat za żółte swiatła?
po po tym oczoj….m dowodzie to wyposaże w nie wołge – podpasuje do żółtych tabli;)
a czy sa jakieś rodzaje ze wzgledu na technik ę wykonania?
tzn -bańka na żarówką
-barwiony odbśnik
-barwione szkło reflektora?
pytam bo na wyłączonych różnie wygladają??
Ten Datsun to nie 120Y tylko 100A. Mialem kiedys takiego w wersji 2-drzwiowej. dawal nawet rade ale w koncu motor sie posypal dokumentnie. Reklama Triumpha pojechana na ostro – jak wszsytkie tej firmy z lat 70. Tylko na wszystkich innych ktore widzialem laski mialy choc szczatkowa konfekcje. Ach te lata, kiedy seks byl bezpieczny, w odroznieniu od jazdy samochodem. Dzis jest dokladnie odwrotnie, jak powiedzial Ron Howard
Liczyłem na zwycięstwo. Szkoda, że zdjęcie z oryginalnego prospektu Citroena BX 4TC z piękną baterią żółtego oświetlenia 2+4 nie zostało nawet pokazane. Ciekawa rzecz i co ważne nie można jej ot tak po prostu ściągnąć z netu.
Soyez dur, j’aime – to je dobrý, to je velmi dobrý 😀
Gratulacje dla zwycięzców.
oj grubo, czytelniki się postarały, skoda pod prąd fantastyczna ale i triumf piękny…
Samochód goniący na plaży nagą kobietę… Niczym Krystyna z prozy Kinga
@Ja
tylko sadzac po minie pani na plazy chce byc dogoniona. Tylko tak sie kryguje i kokietuje typa w Dolomite…
notlauf: nie każdy kto startuje w olimpiadzie liczy na zwycięstwo (jeżeli realnie ocenia swoje możliwości). Większość pokazanych materiałów to po prostu powszechnie dostępne w necie prospekty (z wyjątkiem JDM i Ligiera). Wydawało mi się, że materiał reklamowy BX 4TC to absolutny rarytas – wart chociaż pokazania.
Z pokazanych rzeczy zdecydowanie wstrząsnęła mną reklama Triumpha Dolomite – jak bardzo czasy się zmieniły (oczywiście na gorsze).
Powiem szczerze – jak dla mnie Triumph i goła baba z dyskretnym bobrem powinny wygrać. Nie żeby mi się podobała, ale wyobrażacie sobie teraz takie coś? “Nowy Nissan Note, uwolnij swój biust z normą Euro 8” i naga panna biegnie koło auta.
Ooo, grubo. Pokazane zdjęcia rzeczywiście zasłużyły na zaprezentowanie a reklama Skodovki ryje muzg knedliczkiem. Ale dla mnie i tak wygrywają GS (wiadomo) i Triumph (za całość reklamy).
@Daozi
A co ci sie nie podoba? Sama reklama czy gola baba? Bo ja nie mam zadnych zastrzezen
I w ogole sam Dolomite wpisuje sie z ten przekaz – jest po prostu w jakis sposob sexy – wyobrazcie sobie na jego miejscu tego K70 z reklamy powyzej. Niby podobny,w zasadzie ta sama klasa ale jednak zupelnie co innego. Moc (przypominam, ze Dolomite sprint to pierwsze seryjne 16V, robiace 127 kucy na gaznikowym zasilaniu), tylny naped, ten winylowy dach, ta tradycja we wnetrzu (plaska deska oklejona fornirem) – to sie dodaje, jak mawia Max Kolonko
Double 😉 Znalazłem jeszcze piękną Toyotę Hiace na żółtych, ale niestety rozdzielczość tragedia
Mój ryzykowny manewr z wysłaniem 911 GT3 RSR z żółtymi lampami okazał się jednak za mało złomnikowy. Damn 😉 A w sumie mój Civic na żółtych lampach wyglądałby i tak głupio, a E36 i tak ma pożółkłe :). Gratulacje zwycięzcom!
Ja też Chryslera 160/180 wysłałem A F125P to grafika a nie zdjęcie. Ten Saviem też tak wygląda.
Woziłbym drewno do lasu EQD-em, miałbym wiatr we włosach w Alfie RZ, mieszkałbym w Wartburgu. Ale i tak najbardziej ścigałbym się “moim” 911 RSR.
http://files.conceptcarz.com/img/Porsche/porsche_911-RSR_2008_01-1024.jpg
Dla niefrankofonów – “Soyez dur, j’aime” to taka wieloznaczno-jednoznaczna obietnica:
“bądź pan twardy, lubię to” 😉
Triumph Dolomite powinien być zwycięzcą :). Jedyna reklama, przy oglądaniu której zrobiłem “WHAT?!”, przewinąłem stronę z powrotem i sprawdziłem markę. Nawet Alfasud Sprint nie zrobił takiego wrażenia… Co mi uzmysławia, że samochody to chyba jeden z niewielu towarów, który nie jest reklamowany tzw. cyckami. Wystarczy wejść na szczuciecycem (reklama, sorry, ale strona fajna), żeby przekonać się, że cała reszta jest.
Kurde bele, połączenie czarnego lakieru z żółtym reflektorem jest super, ten pasek B1 tak ocieka prestiżem, że b7 na grubym ksenonie i ledach wygląda przy nim jak biedowóz.
W Pabianicach jest kozak jeżdżący pięknie spatynowanym, czarnym BMW E30 na żółtych kloszach. Nie wiem, jak przechodzi przeglądy, ale jeździ na tych światłach.
Z JAKIEJ GAZETY JEST REKLAMA Triumpha Dolomite’a Sprinta?
Dlaczego kiedyś można było, a teraz już nie..?
Podobnie jest z reklamami, gdzie palono fajki, a teraz już nie można…
mix prospektowo-konkursowy bardzo fajny, lubie ogladac stare prospekty
—– a to ciekawe, jeszcze wczoraj wiekszosc sie cieszyla z zakazow (ograniczen, buspasow….) a teraz wiekszosc placze ze “nie mozna” (pokazywac cyckow czy fajek…)
Ja na zwycięstwo nie liczyłem, miło zaskoczyła mnie wzmianka Tagory, którą wysłałem.
Liczyłem natomiast na wzmiankę o moich fotkach “trollingowych”, które świadomie wysłałem poza konkursem, a zwłaszcza o zdjęciu Forda T z zapalonymi reflektorami acetylenowymi. Acetylen pali się na żółto, nieprawdaż? Niemal każde auto sprzed 1914r. ma lampy acetylenowe, tylko trudno znaleźć fotografię, na której się one świecą. Ale rozumiem, że Złomnik nie uważa przedwojny, to jego blog, jedynie z czystej próżności chciałem o tym tutaj napomknąć. Pozdrawiam wszystkich!!
Złomnik ty moherze – Triumph wygrywa – co najmniej komplet uniteców z Tesco
Adam Fitzner wybrał, jak połowa agencji reklamowych w PL – szczucie cycem 😉
Już nawet na zdjęciach prasowych Passata przewidzieli, że będzie tym jeździło buractwo. No i prospekt Triupha, dziś to by ich feministki zjadły, kiedyś to były czasy. Piękne cycuszki.
No takie coś to ja rozumiem, złomnik i zdjęcia ostre i lepsze od seksu z żoną z rana;) a dla wszystkich niepocieszonych szansa na nagrodę pocieszenia w K-landzie za 11,99 są żółte żarówki Bosma retro za komplet 2 sztuk 😉
o takie
Otrzeć się o wyróżnienie to prawie wygrać! 😀
Co prawda według mnie to był najmniej interesujący samochód z tych które wysłałem i włoszczyzna była ciekawsza, ale nie ja oceniałem.
miwo… no troche… ale te z pozniejszej serii, wczesne serie maja 2 reflektory i duzy metalowy grill po srodku http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/ARO_244_from_1977.jpg pozniej tez 2 ale prostokatne i dopiero potem 4 okragle
Cyc jak cyc, ale ktoś wyobraża sobie dzisiaj taką reklamę NIVY???
Ekologi by spaliły/zakazały/zaskłatowały, itd, itp…
Dziękuję za uznanie. Niestety galerię konkursową obejrzę dopiero wieczorem, od kilku tygodni w pracy filtry mi nie przepuszczają grafik z photobucketa, admin nie chce się tym zająć poranna kawa bez złomnika już nie smakuje tak samo.
Czy to co było “zrypane” przy Skodzie 1000MB to Renault 8/10 może? Chociaż wyglądem to bardziej Skodę 100/110 przypominają 😀
@Demon75, w Nivie zwraca uwagę dysproporcja ogumienia przedniego – chyba nieudolny retusz zdjęcia, może koło stało na jelonku/ dziku?
No właśnie, po tej reklamie Nivy ponownie zacząłem pożądać tego auta, koniecznie z żółtymi żarówkami!
wiadomo przecież ,że #swag po francusku to #Le swag… wody ale sucho 😀
Jak mogły wygrać zdjęcia, których nikt nie nadeśle… poprzez ich nadesłanie? 😉
To jeszcze rzućcie tym BX-em na żółto, w ramach wyróżnienia już poza pudłem acetylenowy Ford T może być równiez.
@Notlauf:
Konstrukcja taka sama przynajmniej, a wygląd już nie do końca. A jeśli chodzi o Renault 8/10 to podobieństwo do Skody 100/110 jest wręcz uderzające 😀
1000MB może i rynku francuskiego nie zdobyła, ale jaka marko obsługuje Tour de France i Pola Elizejskie zalicza z pompą dwa razy w roku? Z lekkim opóźnieniem, ale zdjęcie swoje zrobiło…
hehe faktycznie wyglada na to ze z dauphine…
http://farm8.staticflickr.com/7076/6896900724_3e224f37a0_o.jpg
http://www.auto4a.com/imgcat/949002s.gif
niech no sie wypowie tajemniczybrodacz
troche szkoda.. jakos zawsze lubilem Skody a teraz bede mniej.. nie dla tego ze zerzneli bo niemam nic przeciwko zrzynaniu, ale ze z renulata… a renulatow nie lubie…
–
a Nive porzadalem zawsze i wciaz, tylko dla czego ona nie jest na ramie… no dlaczego….
wg mnie to niewiele te auta łączy oprócz silnika z tyłu ,,, a oto efekt mej dzisiejszej wycieczki do K-landu … dziś każdy może miec za 11,99 zł żółte światła i to nie od chilipsa … to jak pisałem nagroda pocieszenia dla wszystkich tych co nie wygrali – tak jak ja też nie wygrałem … (ale ja zupełnie honorowo i zasłużenie nie wygrałem bo nic nie wysłałem 😉 hihihihi
a oto efekt żółtych lamp w cenie budżetowej, tutaj nie jest barwiony cypek jeno a całej lamy szkło i ma to homologacje …
Skoda: http://www.klasyczny.com/wp-content/uploads/137.jpg
dauphine: http://farm8.staticflickr.com/7076/6896900724_3e224f37a0_o.jpg
chyba masz racje tajemniczybrodaczu, podobienstwa JAKIES sa ale kazda jednostka napedowa jest JAKOS podobna do innej i podobnie cale auto… moze i cos sie wzorowali ale nie wyglada to na przerzniecie… to dobrze jak mowi wikipedia http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Dauphine to najgrszy francuski samochod… 😉
ja podobnie jak Ty brodaczu nie bralem udzialu ale to dla tego ze nie lubie zoltych zarowek 😉
Czy Soyez dur, jak zdaje się sugerować google translate, znaczy ‘Bądź twardy’? WHAT
@Sosek – mniej więcej, tylko tyle, że w liczbie mnogiej (“bądźcie twardzi”) lub w formie grzecznościowej, która po francuksu jest identyczna (“niech Pan/Pani/Państwo będą twardzi”).
Szanowna gawiedzi
Notlaufowi, kiedy pisal o tym, ze 1000MB zerzieto z Renault chodzilo nie o wnetrze komory silnika czy inne takie, tylko o ogolny uklad (czterodrzwiowe nadwozie plus silnik z tylu) a w szczegolnosci o kontrukcje zawiechy, zwlaszcza tylnej. Mam tu na mysli charakterystyczne rury pelniace role wahaczy poprzecznych, zakotwiczone wahliwie w skrzyni biegow skrywajace polosie, na ktorych z kolei na sztywno, bez zadnych przegubow zamocowano piasty wraz z bebnami hamulcowymi. Szczegoly juz sie raczej roznia, np. silnik embezki to charaketrystyczna czysto skodovska konstrukcja – aluminiowy blok z zeliwna glowica i rozrzad lancuchem – z tego co pamietam Daupine mial zeliwny lancuch i rozrzad na kolo zeate z tekstolitu. J
@benny_pl |dlaczego ona [Nive] nie jest na ramie…”
Se zrób, co za problem? Np http://wkk4x4.prv.pl/lada.html
(Chociaż fabrycznie też ma – pomocniczą “wewnętrzną”, OIDP).
Benny – odpaliłeś spawarę? To sobie nią sam ramę do Nivy zrobisz 😉
Ekstra zdjęcia – Jelcz.. znaczy Berliet jest boski! Notlauf – skąd Ty bierzesz takich czytelników?
Jakie jest prawdopodobieństwo że dwóch ludzi o tym samym imieniu i nazwisku, przy czym imię dość mało popularne czyta ZŁOMNIK, hę?
pomocnicza?wewnetrzna? to sa po prostu podluznice i poprzecznice, z niewiele o ile wogole grubszej blachy niz karoseria
ramy to jeszcze nie spawalem od podstaw… chocby dla tego ze to raczej nie mialo by zadnej geometrii i pewnie 60 to max predkosc przy ktorej by sie nad tym panowalo…
swoja droga na pewno kiedys uspawam sobie jakis traktorek 😉
dorzuce jeszcze 2 fajne zdjecia/prospekty:
http://lesstereotypesdelafemme.e-monsite.com/medias/images/salon-de-l-auto-tpe-2-6.jpg
http://carrocultura.files.wordpress.com/2011/09/premio-targa-mirafiori.jpg
no i cos (no, dwa cosie ) dla Cubino: http://carrocultura.files.wordpress.com/2011/07/eles-e-elas-citroen-gs.jpg
oldskul: nie, jeszcze nie ale dlugie zimowe wieczory beda trwac jeszcze z 1/3 roku pewnie wiec sie odpali odpalilem wielkie zasilacze, a cyna sie wciaz przydaje a Ty laptoki odpaliles?
@Notlauf: gratuluję, że chciało się przekopywać;
@Uczestnicy i zwycięzcy: Gratuluję;
@Brodaczu: Gratuluję efektu wzrostu prestiżu skodowki poprzez stylizację na importowaną wersję eksportową, w której nie zardzewieje listwa klapichy; jutro udam się kaufować w landzie i dam to Lancii. Jest złota, będzie pod kolor.
@Triumph: Kuriozalnie to tylko taki Ttriumph od gaci i staników przetrwał do dziś – Gratuluję!;
@111: Multipriapodpicznie chcem natychmiast od razu teraz! Moja 112tka po nocach mi się potrafi śnić, jak to mknie z prędkością niedozwoloną i niewyobrażalną po DK nr 5 ku zdumieniu ogolonych kierowników e36. Jak, k. ch., co to k. miało niby być, taka pchła nas tego? Zobaczymy na światłach… i zobaczyli… ogon. Nie wiem co goście od Abartha w to wkładali, ale to dawało radę, lekkie takie, żwawo ruszało:) A 111 dostojne, miniaturka Fiata 130, mniam.
Gratulacje, poziom konkursu naprawdę wysoki. Piękne zdjęcia.
http://tablica.pl/oferta/citroen-cx-okazja-CID5-ID3vOll.html#c7bff6b474
macie – wiem że lubicie 😉
tak w ogóle to tutaj też jest kawał żelaza;
http://www.gumtree.pl/cp-samochody-osobowe/tarnow/ford-crown-victoria-v8-etylina-lpg-bardzo-duzo-czesci-sprzed-516343215
Przy okazji zauważyłem dopiero teraz cenę Poloneza – 40.000 F – 56tys kosztowało Yugo, prawie w cenie złomu sprzedawaliśmy nasz cud – to było tak circa about 20 tys zł. jak pamiętam
Benny, skąd tam – leżą tam gdzie je zobaczyłeś ostatni raz 😉 ale jak już mam pod ręką, to nie muszę się spieszyć, ot po prostu muszę złapać fazę na to
dziewczyna ze Skody piękna, a prowadzi auto jak nie przymierzając lokomotywę manewrową SM42.
Ciekawe czy to Czeszka czy Francuzka była.